Budget proposal is a frugal

Są takie dzieci, które dostają pieniądze na wszystko. Rodzice ich rozpieszczają, więc pociechy nie muszą się o nic martwić. Są też osoby, które same muszą uzbierać na swoje zachcianki. Ja jestem w takiej sytuacji pomiędzy. Połowę zbieram ja, a resztę dokładają się moi rodzice. Taki układ według mnie jest najsprawiedliwszy. Uczy mnie w pewnym sensie jak oszczędzać i pokazuje, że nic nie jest tanie. Obecnie zbieram na nowe buty, gdyż te co mam są w koszmarnym stanie. Niektórym zbieranie pieniędzy w jakimś celu kojarzy się z zarabianiem i pracowaniem. Niekoniecznie. Przecież można je odkładać. Znając życie na każde święta wszyscy dostajemy pieniądze od bliskich. Może zamiast je wydać od razu, przemyślmy to. Możemy przecież nie pracować, a zarobić, np. sprzedając niepotrzebne rzeczy. W ten sposób pomagamy rodzicom, jak i również przygotowujemy się do samodzielnego życia. Przedstawię Wam teraz kilka rad dotyczących oszczędzania i zdobycia pieniędzy.
  1. Ustal sobie cel! Gdy ustalisz sobie cel, będziesz miał/a motywację. Można też ustalić sobie okres czasu, który jest racjonalny do wymaganego osiągnięcia.
  2. Sprzedawaj! Przebierz swoje rzeczy/ubrania i wybierz te, których już nie używasz. Następnie możesz je sprzedać na portalach takich jak allegro, vinted. W ten sposób uzbierasz trochę pieniędzy, a przy okazji pozbędziesz się niechcianych rzeczy :)
  3. Nie kupuj zbędnych rzeczy! Jeśli w swojej szafie masz wszystko, to po co wydawać pieniądze na niepotrzebne rzeczy?  Kupuj tylko to co jest potrzebne. Przed zakupami zrób sobie listę i trzymaj się jej. Nie robiąc tego, kupisz więcej. To jest udowodnione.
  4. Więcej ruchu! Po co wydawać pieniądze na autobus bądź paliwo. Lepiej przejść się piechotą do pracy/szkoły. Nie dość, że zaoszczędzimy, to jeszcze się dotlenimy.
  5. Zrezygnuj z niepotrzebnych przyjemności! Rozumiem, że każdy potrzebuje odpoczynku. Ale ten odpoczynek nie musi kosztować. Zamiast wyjścia do kina/wycieczki, to spotkaj się ze znajomymi w domu. Też będzie fajnie :D

 bransoletki - choies | portfelik - choies | strój kąpielowy - choies

 KONKURS!
Jeżeli Ty chcesz, abym wypromowała Twojego bloga, to weź udział w konkursie. Wystarczy podać cenę bransoletki, portfelika, stroju kąpielowego i link do swojego bloga w komentarzu. Ja wylosuję trzy blogi i polecę je w przyszłym poście. Powodzenia ;)

Jeśli chcecie kupić akcesoria do makijażu z firmy Born Pretty Store, mam dla Was kod na zniżkę 10% :
SEEH10

                        
prywatny facebook - INSTAGRAM - TUMBLR  - Snapchat: rilseee

Udostępnij ten post

81 komentarzy :

  1. Ja mam podobnie jak Ty, również muszę uzbierać chociaż 100 złoty na rzecz, którą chcę a resztę płacą rodzice.
    Moim zdaniem taki układ jest bardzo dobry ponieważ uczy, że nasi rodzice ciężko pracują na nasze zachcianki :))
    Pozdrawiam.
    http://millie-milllie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie to ujęłaś - dobrze napisany post.
    Zdjęcia jak zwykle bardzo ładne, ślicznie na nich wyglądasz - poklikałam :)
    http://www.skezjablog.eu/

    OdpowiedzUsuń
  3. Najważniejsze to mieć cel w życiu. Uczenie się oszczędzania jest to najważniejsza rzecz w naszym życiu. Nie każdy dostaje to czego chce a życie nie rozpieszcza. A jakie buty chcesz kupić?:)
    Pozdrawiam !

    http://kamii-foto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się nad nike roshe run a adidas zx flux :)

      Usuń
  4. ja jestem mega oszczędną osobą :D

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Też jestem w takiej grupie 'pomiędzy' :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Całkowicie zgadzam się z punktem 2. Nie ma sensu trzymać rzeczy, które w jakiś sposób spełniły swoją rolę i już nam nie odpowiadają :) Jednak jestem zdania, że nie należy rezygnować z przyjemności, bo pieniądze to rzecz nabyta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. muszę zacząć oszczędzać !
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie też do większości dokładają rodzice, ale nie jestem najlepsza w oszczędzaniu :(

    okejkaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie to ujęłaś. ;)
    Bransoletka - $1.90
    Portfelik - $1.90
    Strój - $16.90
    milkaoreoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny post :)
    Ja zwykle mam tak ze kupuję te rzeczy których nie potrzebuję xd
    Muszę bardziej się pilnować :)

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam sie z toba w 100%, super post, czekam na kolejny:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobrze napisałaś,zdjęcia ładne :)
    Poklikałam oczywiście,a na dowód ceny :
    Multicolor Beaded Owl Pendant Leather Bracelet Pack - $1.90
    Cute Cat Coin Purse - $1.90
    Blue Contrast Push-up Padded Bra Swimwear Bikini With Zipper Detail - $16.90
    http://siostryzprzypadkuprzyjaciolkizwyboru.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz rację! Dziękuję ci za taki prawdziwy post, niestety ja też muszę iść w przyszłym czasie do pracy i wcale mi się nie uśmiecha... :(
    Mama też nie chcę już dawać pieniędzy takiej dużej dziewczynie jak JA :(

    www.delavie-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam tak samo jak ty, zbieram pieniądze, ale rodzice dokładają się. Też uważam, że to najlepsze wyjście :)

    zapraszam by-paolka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam taką samą sytuację co Ty. Zawsze staram się uzbierać na daną rzecz a mama potem dokłada mi resztę :) Świetne sposoby na oszczędzanie <3 Cudne zdjęcia.

    Bransoletka- $1.90
    Portfel- $1.90
    Strój kąpielowy- $16.90

    kasia-kate1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Dodajesz naprawdę fajne posty, więc życzę sukcesów w blogowaniu. ;)

    http://kocznurolandia.blogspot.com/2015/05/zmieniamy-sie-ale-czy-na-lepsze.html zapraszam na mój blog. Komentarze i obserwowanie jest odwzajemniane.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja mam niestety taką sytuację, gdzie cokolwiek chcę sobie kupić (spodnie, buty itp.) to muszę sama uzbierać, kieszonkowego nie mam, więc liczyć mogę tylko na to, że zbliża się jakieś święto typu urodziny, imieniny.

    julalula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Swietne zdjecia. ;) bardzo podobaja mi sie zdjecia w mleczach i dmuchawcach ;)
    Ja staram sie kontrolowac swoje wydatki. :)

    Blog z artystycznymi i profesjonalnymi sesjami zdjeciowymi. :)
    Nowa sesja zdjeciowa- HORSE
    http://moooneykills.blogspot.com/2015/05/horse.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Też jestem tak bardziej pośrodku :)
    Świetny post i śliczne zdjecia:*

    Mój blog, zapraszam-kliknij

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też jestem w sytuacji po środku :).Fajne porady,na pewno będę się ich trzymać :).

    Zapraszam: Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja też jestem w sytuacji po środku :) Zbierałam na nowy rower i całą kwotę prawie uzbierałam sama resztę dołożyli mi rodzice. Myślę, że to sprawiedliwy układ.

    http://olivia-olivviaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja właśnie oszczędzam pieniądze na nowy telefon! Brakuje mi jeszcze połowy i czasem jest trudno nie kupić nic innego, ale daję radę!
    Świetny, pomocny post. Też raczej jestem w sytuacji pomiędzy :D
    Śliczne zdjęcia, strój kąpielowy - bomba<3
    Bransoletki - 1,90$
    Portfel - 1.90$
    Strój kąpielowy - 16.90$
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. ja staram się oszczędzać na nowy telefon:)
    pomocny post,a strój świetny!
    Bransoletki - 1,90$
    Portfel - 1.90$
    Strój kąpielowy - 16.90$

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny post. Z rad, które podałaś praktycznie korzystam, jednak będę musiała zrealizować punkt 2 :)
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Super post! I bardzo spodobał mi się strój :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak ja kocham wydawać...
    Fajny strój! <33

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Niestety ja nie zawsze jestem oszczędna :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  28. ja akurat nie mam określonego celu ale "na coś" zbieram :D

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajny i mądry post, ja akurat mam problem z oszczędzaniem pieniędzy, ale ostatnio staram się odkładać, jeszcze nie wiem na co, ale w przyszłości napewno się przydadzą ;) http://kuraibanii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziekuje za komentarz :)
    Dobry pomysł na temat :) Cale szczescie ja jestem oszczedna i zawsze szkoda mi wydać zaoszczedzone pieniadze na glupoty. Niestety trace momentami glowe gdy nadchodzi weekend i znajomi wolaja na piwo. W pubie piwo kosztuje az 6 zł. Powiedzmy chce jeszcze wypić drugie i juz mamy 12 zł. Przeraza mnie to jak szybko mozna wydac grubą kase :O
    Ceny to: $1.90, $1.90, $16.90
    Pozdrawiam!

    ----Poznaj mój świat fotografii----

    OdpowiedzUsuń
  31. W moim przypadku jest podobnie, choć zależy to od rzeczy :)

    Cena bransoletki: $1.90
    Portfela: $1.90
    Kostiumu: $16.90

    olaxak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. A ja nawet kieszonkowego nie dostaję. Rodzice nie kupują mi elektroniki, telefonu, laptopa, czy tableta. Wiele ubrań też muszę sobie kupować sama, jeśli chcę jakoś wyglądać. Właściwie to rzadko kiedy mi coś kupują.

    Cena portfela : $1.90
    Kostiumu : $16.90
    Bransoletki - $1.90

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com
    Mój nowy blog książkowy

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo fajny post :)
    Bransoletki - 1,90$
    Portfel - 1.90$
    Strój kąpielowy - 16.90$

    http://booktwon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. z pewnością przydane rady :))
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Też miałam podobnie, uczyłam się oszczędzać od dziecka. Nie miałam stałego kieszonkowego, ale od czasu do czasu coś dostawałam i zbierałam :)
    Pozdrawiam
    http://turystycznyprzewodnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja też nie dostaje kieszonkowego. Ale za to, kiedy potrzebuje kasy, to proszę mamę. Ale też rzadko potrzebuję. Wolę sobie zaoszdzęcić i pojechać gdzieś na wakacje. :P Bransoletki 7.50zł, porfometka 7,50zł , strój kąpielowy 66.67 zł. :)
    julia-i-ola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. większość moich pieniędzy pochodzi z urodzin/imienin itp. :)

    boski strój kąpielowy! wygląda troszkę jak ze sklepu triiangl :D

    olkoz.blogspot.com <-- zapraszam na nowy post ♥

    OdpowiedzUsuń
  38. stroj 16.90$
    swietny ten strój, piękne fotki :)

    http://fashionelja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo przydatny post, skorzystam!!:D
    Pozdrawiam cieplutko :*
    angelika-ka.blogspot.com- klik :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Super zdjęcia. Fajnie, że wrzuciłaś ich dużo, bo na blogach często irytuje mnie to, że niby "sesja" a zdjęć stylizacji na blogu est 3-4. do tego wszystkie takie same. Także tu u Ciebie ogromny plus za to :) I wgl temat jak najbardziej prawdziwy. Z jednej strony zawsze zazdrościłam osobom, które mogły mieć dużo ubrań, gadżetów i tak dalej. Ale z drugiej współczuję im. No bo jaką frajdę mają oni z jakiegokolwiek wyjazdu na koncert na przykład? Albo z zakupu jakiejś fajnej rzeczy? No kurcze, to naprawdę bezsensu tak wszystko dostawać jak tylko się tego zachce...

    www.sarahfrompl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. bardzo dobrze że uczysz się oszczędzać i sama też odkładasz na swoje potrzeby

    OdpowiedzUsuń
  42. Fajne fotki. Super, że uczysz się oszczędzania. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja również zawsze byłam pomiędzy. chociaż czasem przychodzi taki moment w życiu każdego, że chce sam pójść do jakiejś pracy i zarobić swoje (pierwsze) pieniądze i zbierać na marzenia te małe i te duże :-) W wakacje startuje do Tiger Store- zobaczymy czy się uda ;-))

    dekoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetny portfelik, sama mam podobny ahahha :* I jestem wyjątkiem - NIE dostaję hajsu na święta, urodziny ani Dzień Dziecka.
    Portfel : $1.90
    Strój kąpielowy : $16.90
    Bransoletka - $1.90
    mojaa-wersja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie dostaję kieszonkowego, może czasami babcia rzuci jakiś grosz na urodziny, a tak to muszę na wakacjach zarabiać :((

    http://nastulka-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja już od kilku miesięcy coś tam sobie powoli oszczędzam ;) Zwykle robię tak, że jak uda mi się coś zarobić/dostać to połowę odkładam a połowę na coś tam sobie wydaję ;)
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Popieram oszczędzanie, sama przekonałam się, że wydawałam kiedyś dużo pieniędzy na niepotrzebne rzeczy. Warto odkładać, żeby później nie musieć prosić nikogo o kasę, niezależność jest o wiele lepsza ;)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Wow super porady i świetne zdjęcia! Zapraszam do mnie na bloga na rozdanie http://kreatywniejszy.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  49. kocham zdjęcia na Twoim blogu! :*
    ja chyba zawsze korzystram z tych porad a i tak nie mam pieniędzy XD
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Ten struj jest świetny
    Na początku myślałam że to prawdziwy kot :)
    Obserwowanie za obserwowanie?
    Zacznij :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Zdjęcia są świetne. Post też mi się bardzo podoba na pewno tu wrócę :)

    Zapraszam również do mnie: http://bezgwiezdne-niebo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Śliczne zdjęcia! :D
    Przydałoby mi się zaoszczędzić trochę pieniędzy.. :p

    ylyys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Moim zdaniem jak się czegoś bardzo chce to się bez problemu zbierze na to pieniądze, a inne rzeczy nie będą kusić ;)

    http://minimalistyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. Super fotki :) Swietne pomysły :) zapraszam do mnie na post o koniach moze Cię to zainteresuje ? Zajrzyj chociaż :) http://dlifebook.blogspot.com/2015/05/13-setnych.html

    OdpowiedzUsuń
  55. Dobrze że mądrze podchodzisz do kwestii wydawania pieniędzy. Również jestem zwolennikiem oszczędzania, jednak piszesz na temat by nie wydawać kasy na bzdety. Dla niektórych jednak wspólne wyjście do kina ze znajomymi to też fajna sprawa, bo jednak siedzenie w domu czasem się nudzi.

    ladyfashworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Ja nie dostaję hajsu od rodziny wcale :D Ale też potrafię oszczędzić. :)

    Brakuje mi Ciebie na moim blogu! sszuminska.blogspot.com

    Portfel : $1.90
    Strój kąpielowy : $16.90
    Bransoletka - $1.90

    OdpowiedzUsuń
  57. Dajesz świetne rady, też uważam, że należy ustalić swoje priorytety w finansach.

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Hey , masz świetnego , bloga !
    I ciekawie piszesz!
    Zapraszam do poklikania u mnie na blogu! Gdyż robie mini , konkurs pt,, Kliknij w 8 linków w obie firmy i twój blog , wyląduję , u mnie w poście'' Wystarczy chwilka , a zyskasz dużo! Wszelkie zasady poznasz w poście!

    OdpowiedzUsuń
  59. zgadzam się! warto byc oszczednym i uczyc sie tego dzieki kieszonkowemu!
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Masz rację! Świetny portfel i strój kąpielowy :)

    http://tamizaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  61. Super post! I fajny outfiy :)
    jullia2452.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja jestem z tych rozpieszczonych dzieci więc nie muszę zbierać kasy, ale post super :) I świetne zdjęcia :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  63. Zgadzam się z tobą . A rady na pewno się przydadzą ;)
    Świetny portfel i strój !


    http://ronni-ronni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

  64. Mądry post!:)
    Świetne zdjęcia i piękny strój:)

    OdpowiedzUsuń
  65. Widze że u ciebie bardzo wiosennie ;)
    Bardzo ładny kostium i portfel !!
    I te kolory na blogu wprost wiosennie ;)
    http://roksanablogg.blogspot.com/2015/05/sprobuje-czegos-nowego.html

    OdpowiedzUsuń
  66. Bardzo fajny post, na pewno przyda się zwłaszcza młodszym osobom, które uczą się dopiero operować własnymi oszczędnościami ;-)

    OdpowiedzUsuń
  67. Świetny post ! Bardzo fajnie to ujęłaś i myślę, że pomogłaś kilku osobom :) Zdjęcia są boskie, a ty naprawdę jesteś bardzo ładna. Życzę powodzenia w prowadzeniu bloga :) Oczywiście zostawiam obserwację bo będe tu zaglądać częściej.
    Zapraszam do mnie: http://wywiady-z-blogerami.blogspot.com/ - może poklikasz w linki ?

    OdpowiedzUsuń
  68. Interesujący post muszę przyznać. Mam takie samo zdanie co ty - nawet nie wiesz ile znam takich rozpieszczonych osób...Nie dość, że mają wszystko na zawołanie to w dodatku się wyśmiewają jak ktoś nie ma najnowszego "jabłuszka", bo przecież jak sie nie ma iphona to jest sie nikim. Ja niestety nie umiem oszczędzać, więc pieniądze, które dostaję z jakiejś okazji najczęściej przekazuję dla mamy do przechowania, bo ze mną nigdy nic nie wiadomo... :D

    OdpowiedzUsuń
  69. jaki piękny strój <3
    ja już zarabiam sama na siebie, ale znam takie osoby które zawsze wszystko miały na zawołanie ;)
    asziaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  70. super post, napisałaś to bardzo mądrze. Ja mam tak samo też odkładam na buty
    zapraszam
    http://haniaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  71. Ładna bransoletka i cena nawet niska :) P
    Poklikałam :)

    OdpowiedzUsuń
  72. Ten post dał mi dużo do myślenia, ja dużo razy po prostu wyrzucam pieniądze w błoto kupując właśnie niepotrzebne rzeczy, a jak mam niepotrzebne swoje stare ubrania to mama oddaje je za darmo,takze:)
    pozdrawiam:)

    http://caroline-caaroline.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  73. Ty masz zawsze mądre i wartościowe posty :)

    OdpowiedzUsuń
  74. Świetne rady, bransoletka jest śliczna, super zdjęcia.

    U mnie nowy post, miło będzie jak wpadniesz.
    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  75. Wspaniałe rady! Na pewno z nich skorzystam :)
    http://lost-in-your-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  76. Wspaniałe rady!

    zuziolandia1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  77. Skorzystamy ❤
    www.thekipass.blogspot.com zapraszamy

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i obserwację, to daje mi motywację do dalszej pracy ♥

R I L S E E E © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka