Halloween i ja...

Jaki to dzisiaj dzień? Zwykły, a może nie? Dzisiaj mamy  31. października, a to oznacza, że niektórzy obchodzą Halloween. Wiem, że nie wszyscy uznają to święto,zatem przybliżę Wam o co w nim chodzi. Halloween to zwyczaj związany z maskarada, zbieraniem cukierków, wróżbami. Najhuczniej jest obchodzony w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Mimo że dzień nie jest świętem urzędowym, cieszy się po święcie Bożego Narodzenia największa popularnością. Głównym symbolem święta jest wydrążona i podświetlona od środka dynia z wyszczerbionymi zębami. Inne popularne motywy to duchy, demony, zombie, wampiry, czarownice, trupie czaszki itp. Z tej okazji dla dorosłych organizowane są liczne imprezy kulturalne w nocnych klubach, występy teatralne oraz projekcje filmowe w kinach. Szkoły i przedszkola organizują z tej okazji dodatkowe atrakcje dla swoich wychowanków. W Halloween dzieci przychodzą do szkoły przebrane za straszne postacie filmowe. Chodzenie od domu do domu i zbieranie przez dzieci cukierków zdarza się coraz częściej.
Jeszcze kilka dni temu nie miałam nic przeciwko Halloween. Miałam przygotowane plany na dzisiaj: chodzenie w kostiumie Sticha po domach i zbieranie cukierków (nie, nie jestem za stara xd). Miałam zrobić jakiś specjalny Halloween'owy post z przebraniem. Wczoraj razem z koleżankami z klasy ubrałyśmy się wszystkie na czarno, umalowałyśmy, miałyśmy maski i chodziłyśmy tak cały dzień. Lecz na lekcji religii ksiądz pokazał nam pewien filmik. Dziesięć powodów, dla których chrześcijanin nie powinien obchodzić Halloween.  Oglądając ten film, trochę myślałam. Film przedstawia, że świętując Halloween otwieramy drzwi dla szatana. My się bawimy, podczas gdy w innych krajach w te święto zabijają dzieci. M.in. stąd wzięły się ozdoby z trupami.. Zrobiło mi się jakoś głupio i razem z moimi przyjaciółkami zmieniłyśmy plany. W tym roku nie obchodzę Halloween. Postanowiłam z przyjaciółką obejrzeć horror i posiedzieć w domu. Nie chce, abyście zrozumieli mnie źle. Nie jestem wrogo nastawiona do osób, które chodzą i zbierają cukierki. Wiem, że dla nich to zabawa. Chciałabym, żebyście obejrzeli ten filmik. W komentarzach możecie mi napisać jakie macie plany na ten dzisiejszy wieczór. Obchodzicie Halloween? Jeśli zbieracie cukierki,koniecznie pochwalcie się w jakim stroju ;) 


  
prywatny facebook - INSTAGRAM - TUMBLR  - Snapchat: rilseee

Udostępnij ten post

77 komentarzy :

  1. Nie obchodze Halloween ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze powiedziawszy to ja też nie obchodzę Halloween i dobrze mi z tym ;) Świetne buty, moja droga ;)

    http://crafty-zone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Niech sobie każdy świętuje co tam chce, jeśli tylko go uszczęśliwia. To jak z wyznaniem, nie każdy musi je wyznawać. Zarówno ze Wszystkich Świętych i z Halloween się zrobił marketing jednak. Ludzie nie rozumieją na dobrą sprawę, co wyznają. Nie poznają się nad tym, co świętują. A to, jak oba święta są w moim mniemaniu jednak mało sensowne, to już jest rozmowa na co najmniej lekcję filozofii ;) Już z dwojga tego wolałbym Halloween. Bawić się, żyjąc, a nie umartwiając się, ubolewając nad innym zmarłym, który już nie ma z nami kontaktu. Ale szanuję każdego, kto sobie świętuje zarówno Halloween jak i Wszystkich Zmarłych. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe poglądy, lubię jak ktoś ma własne zdanie a nie tylko ślepo podąża za innymi. Masz prawo do tego. Ja urządzałam kiedyś halloween party, jednak w tym roku nie świętuje choćby nawet z tego powodu że nie zaplanowałam niczego wcześniej :D
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładnie wyglądasz szkoda, że zdjecia są nie ostre. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam profesjonalnego sprzętu, ale planuje zakup obiektywu. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie zdjęcia się poprawią! :)

      Usuń
  6. Według mnie zdjęcia wyszły piękne! Ja również nie obchodze Halloween. Spotykam się z koleżankami i oglądamy filmy.
    http://aleksandraty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Według mnie zdjęcia wyszły piękne! Ja również nie obchodze Halloween. Spotykam się z koleżankami i oglądamy filmy.
    http://aleksandraty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Też nie obchodzę Halloween :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Skoro mowa o projekcjach filmowych to właśnie wybrałam się wczoraj z przyjaciółmi na horror haha, całkiem zabawne święto swoją drogą ;)
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  10. myślę że jak podjeśc do tego z rozsądakiem, to nie ma nic złego z Halloween
    Byle by jutro także być w stanie pójśc na groby i oddać szacunek swoim zmarłym bliskim

    OdpowiedzUsuń
  11. Wróciłam godzinkę temu z Marszu Wszystkich Świętych, nie obchodzę halloween, ale nie widzę w tym nic złego ;)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  12. Ogromnie, przeokropnie denerwują mnie ludzie, którzy twierdzą, że Halloween to święto czczenia szatana, że to wywoływanie duchów, odprawianie czarów i inne tego typu pierdoły. NIE, NIE, NIE. Przecież nie o to w tym święcie chodzi. Dawno, wieki temu, było to święto, podczas którego odstraszano złe duchy i złe moce. Teraz to takie oswajanie śmierci, a zarazem zabawa. Jedynie przebieranie się w kostiumy i zbieranie cukierków - nie widzę nic w tym złego. To przewrażliwieni katolicy ubzdurali sobie nie wiadomo co. Jestem chrześcijanką, ale to już przesada.
    Ja co prawda na razie nie obchodzę tego święta, po prostu nie ma z kim ani gdzie, ale gdybym miała taką okazję to obchodziłabym. I w przyszłości na pewno obchodzić będę. Poprzez kostium i dobrą zabawę, a nie wywoływanie duchów.

    ________
    my-life-my-troubles.blogspot.com
    wszedzieksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. mi bardzo podoba się Halloween ale ja osobiście tego nie obchodzę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie obchodzę Halloween :)
    Co powiesz na wspólną obserwację? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnej wyglądasz. Piękne buty. Ja nie obchodzenia Halloween bo to niezgodne z moja wiara. Wczoraj w szkole napatrzylam się na uczniów jako trupy i mam dosyć :)
    nataliapfotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Super zdjęcia, ja też nie obchodzę ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja nie obchodzę Halloween, ale mam nadzieję, że kiedyś będę miała okazję zabawić się w te święto :) Śliczne zdjęcia!^^
    Pozdrawiam cieplutko
    ♥Mój Blog - klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jedyne co to wycinam dynie na Halloween :D
    Super zdjęcia x
    http://blekitnypamietnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja Halloween nie obchodzę, ale nie mam nic do osób, które lubią to święto :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja uważam, że jesli nie wywołuje się duchów zy coś takiego, to nie ma nic złego w tym święcie :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajny look. Podoba mi się! Ja nie obchodzę tego święta :P

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja jeszcze ani razu nie chodzilam po domach Halloween to czas dla mnie fakt czesto cos sobie maluje na twarzy ale to i tak wczesniej zeby miec zdjecia.. zdecydowanie wole ten czas spedzic z herbata i filmem :)
    Co do filmu to dawno ogladalam ale mi to tam rybka jak ktos chce niech obchodzi ;)

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja dopiero 3 raz obchodzę to święto :) według mnie to tylko dobra zabawa i tyle :)
    szkoda, że nie jest ono tak popularne w Polsce :(
    ja spotkałam się z koleżankami, umalowałyśmy się, gadałyśmy, słuchałyśmy muzyki i poszłyśmy się przejść :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. nigdy w zyciu nie bede obchodziła haloween, strasznie negatywnie jestem do niego nastawiona
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Od kiedy mieszkam w UK co roku ozdabiam dom i daje dzieciakom cukierki. Jak dla mnie to fajna zabawa i tyle. Nie doszukuje się jakoś drugiego dna w tym wszystkim bo po co? ;)

    http://try-to-touch-the-clouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mieszkam w UK i obchodze :)

      http://vanessa-van-essa.blogspot.co.uk/

      Usuń
  26. W Niemczech jest już to równie populularne święto. Wydaje mi się że to to dobra zabawa i tyle. Podziwiam ludzi kótrzy obchodzą Halloween oraz Wszystkich Świętych jednego dnia.
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja nie obchoidze haloween też :) spędziałm wieczór z najlepszą przyjaiółką ;)
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Wiesz co, to pierwszy blog na którym czytam, że ktoś nie obchodzi Halloween. Ciekawa jestem, czy inni boją się przyznać i podążają za resztą ?? Nie rozumie osobiście dlaczego w ogóle tak chętnie przyjęliśmy święto, którego nigdy nie obchodziliśmy. Trochę brzydzi mnie przebieranie się za trupa lub maniaka :)

    Robiłam o wiele ciekawsze rzeczy, min DIY, który możesz zobaczyć na moim blogu ^_^

    http://valerysdailyinspiration.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny post naprawdę wciągający naprawdę śliczne zdjęcia :3 obs i liczę na rewanż :) Anishia15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja myślę, że trudno połączyć zwykłą zabawę i zbieranie cukierków z szatanem. Razem z chłopakiem nawet pomalowaliśmy sobie twarze i poszliśmy na imprezę halloweenową i było świetnie :)
    littlelayabout.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja nie obchodzę tego święta. Po prostu nie mam weny i chęci :D
    Jak dla mnie to nie ma związku z szatanem, przecież ludzie chcą się bawić. Moim zdaniem nie ma nic złego w tym święcie.

    Pozdrawiam
    Mogłabyś poklikać u mnie?
    http://with-dreams-of-the-world.blogspot.com/2015/11/blogowy-zeszyt-shein.html

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja lubię Halloween, uważam, że to świetna sprawa móc się przebrać i pomalować jak tylko chcemy :D
    Świetne zdjęcia :*

    LUSIALUSKA.BLOGSPOT.COM-KLIKNIJ!✿

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo ładnie :) Ja nie obchodzę halloween.

    OdpowiedzUsuń
  34. Śliczne zdjęcia! Obejrzę koniecznie ten filmik. Chciałam w tym roku też się przebrać i pytać ludzi o cukierki, ale nie wyszło. Może lepiej, zaraz obejrzę ten filmik :).
    http://ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Mam nadzieję, że miałaś udany weekend, moja droga :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Osobiście nie obchodzę Halloween, jak dla mnie jest to tylko zabawa :)

    Pozdrawiam!
    vexykon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Śliczne zdjęcia. Ja nie obchodze Halloween.

    http://itismytimee.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  38. Super zdjęcia. Ja tak jakby obchodzę Halloween :D
    Nie udało mi się w tym roku obejrzeć horrorów :c
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!
    Konkurs z okazji 2 urodzin bloga- klik!

    OdpowiedzUsuń
  39. PIEKNA JESTES! JA NIE OBCHODZILAM HALLOWEEN.

    Zapraszam do mnie <3 -------> veronicas-veronicass.blogspot.no

    OdpowiedzUsuń
  40. Cudny post !, meeegaaa śliczne buty <3
    http://jstyle775.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Osobiście nie praktykuję Halloween i z roku na rok, coraz bardziej denerwuje mnie ta "tradycja" ;)
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. ja już wyrosłam z tych przebieranek na halloween :) śliczne buty *-* zapraszam do mnie http://cytrynka08.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja z wielką radością obchodzę Halloween mimo, że cukierków nie zbieram :) Uważam, że to tylko zabawa, taka odskocznia od "normalności". Można się pośmiać i w ogóle... co do dzieci to tak sobie myślę... my obchodzimy Boże Narodzenie - w innych krajach giną dzieci. My obchodzimy Wielkanoc - w innych krajach giną dzieci. Niestety nie mamy na to wpływu więc.. a księża od zawsze widzą w tym święcie jakieś straszne rzeczy. O bosz okultyzm! I te sprawy... nie znam nikogo kto ma złe zamiary w to święto :) Dla mnie to tak jak z Walentynkami, ktoś je obchodzi, ktoś inny nie :)
    + Świetne zdjęcia!
    Zapraszam do mnie :)
    http://artisanima.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. mysle, ze wszystko zalezy od Twojego nastawienia. Ktos wykorzystuje ten dzien aby popelniac zbrodnie czy babrac sie w czarnej magii ale jesli Ty uzajesz to za zabawe i powod do przebrania to nie ma w tym nic zlego ;) Najważniejsze to zachowac swoje stanowisko i trzezwe myslenie, szczegolnie, ze Halloween wywodzi się z Irlandii, kraju chrześcijańskiego a z założenia te straszne przebrania mialy odstraszyc i zmylic zle duchy krązące w tę noc po swieciem, a za zbawienie dusz zmarlych i bliskich odprawiano modlitwy. Mi tez wkladano w glowe jakie Halloween jest zle ale ja oddzielilam jedno od drugiego, trzymam sie jasno swojego podejscia i wszystko w porzadku :)

    OdpowiedzUsuń
  45. + Obejrzałam ten film i.... jest dość straszny ale kto jest na tyle "normalny" by próbować wywołać duchy? Hmm może sprostuję to co napisałam w jednym krótkim zdaniu. Halloween nie jest niczym złym jeśli obchodzi się je bezpiecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Podoba mi się stylizacja - Wyglądasz świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Halloween to nie święto, ale obrzęd. :) Ja w tym nie biorę udziału, ale nie widzę nic złego w dobrej zabawie. :)
    http://berry-lifestyle.blogspot.be/

    OdpowiedzUsuń
  48. Aż muszę obejrzeć ten film, zaciekawiłaś mnie.
    Osobiście nie obchodzę raczej Halloween.
    Bardzo ładne zdjęcia :)
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. ładne zdjęcia!:)
    Jestem stałą obserwatorką tojego bloga od jakiegoś czasu :)
    Cuż, ja nie obchodzę hallowen, dla mnie to pogańskie święto.
    Pozdrawiam!
    Miło mi będzie jeżeli przeczytasz i obejrzysz ostatni wpis i pochwalisz sie swoimi przemyśleniami :)
    http://littlepeople00.blogspot.com/2015/11/autumn-inspirations.html

    OdpowiedzUsuń
  50. ja Halloween nie obchodze.

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. fajne fotki ale trochę za dużo jak dla mnie ;) ;)

    Halloween nie uznaję. wolę nasze polskie tradycje niż amerykańskie które nijak się mają do naszej rzeczywistości

    pozdrawiam!
    Mój blog - zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  52. Świetna stylizacja :) Ja też w tym roku nie obchodziłam Halloween i mimo, że zawsze traktowałam to jak zabawę, to jednak moje podejście trochę się zmieniło. Wolę skupić się na naszym święcie :)

    Zapraszam do mnie: MonyikaFashion >klik<

    OdpowiedzUsuń
  53. Prawdę mówiąc ja nigdy nie brałam udziału w Halloween :-) A filmik za chwilę obejrzę ;))

    OdpowiedzUsuń
  54. Nie chcę Cię obrażać ani hejtować, zupełnie nie jest to moim celem, ale wydaje mi się, że to trochę przesada. Dopóki zwyczajnie się bawimy, nie sądzę, żeby było w zabawie halloweenowej coś strasznego. Owszem, jestem chrześcijanką, ale moje halloween to nie wywoływanie duchów, picie krwi dziewic czy zabijanie kotów, tylko po prostu zbieranie cukierków, śmiech i przebrania. Tyle, bez ideologii, bez czarnych mszy i tym podobnych spraw. Takie gadanie o szatanie uważam za trochę śmieszne, szczególnie, że ludzie, którzy tak mówią obchodzą andrzejki, często też świętują wianki, a to też są "pogańskie zabawy"

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam nic przeciwko Halloween. Sama miałam zbierać cukierki, ale straciłam ochotę. Poprzez post, tylko wyrażam swoje zdanie :D

      Usuń
  55. Bardzo ładnie wyglądasz.
    Ja bardzo lubię Halloween i chętnie biorę udział w tym święcie.

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Fajnie wyglądasz na tych zdjęciach. Ja nie obchodzę tego "święta". Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  57. Według mnie Halloween nie powinien być uważany za grzech, przecież to zwykła zabawa.. :)
    Śliczne butki.

    Zapraszam:
    seendixsecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. You look great dear!

    Please click on the link on my post
    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/11/coat-mood.html

    OdpowiedzUsuń
  59. Świetne zdjęcia, w szczególności to, na którym liście na Ciebie spadają! Piękna prawdziwa jesień! :) Poza tym podoba mi się Twój look;) Pozdrawiam i zapraszam do mnie, dopiero zaczynam http://scarlecinka.blogspot.com/ Buziaki!:)

    OdpowiedzUsuń
  60. Udanego wieczorku, Milenko :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  61. super fotki :) dzięki za komentarz :) zapraszam innych -> www.dlifebook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  62. Twój post dał dużo do myślenia. Wcześniej nie zastawiałam się tak nad tym dniem. Dzień jak co dzień. Wiele ludzi na pewno nie zdaje sobie sprawy z tego co oznacza te świętą i traktują to po prostu jako odskocznia od dnia codziennego. Tzn. Nie na co dzień możemy się przebrać i udawać wariata, bo troszkę dziwnie ludzie na nas by patrzyli. Idealnie zgrałaś do tego tekstu zdjęcia dzięki czemu refleksja się pogłębia ;* Pozdrawiam cieplutko ! :* http://life-to-be-great.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. Super buty :)
    http://aboutbeautybysonia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  64. Ciekawy post. No, ale najbardziej z niego podobają mi się zdjęcia :)

    http://pastelcornonline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  65. Piękne zdjęcia :D
    Nigdy nie obchodzę halloween. W mojej szkole był wtedy dzień piżamy i prawie wszyscy przyszli w piżamach ;p
    Ania

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i obserwację, to daje mi motywację do dalszej pracy ♥

R I L S E E E © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka