Życie nie polega na tym, by mieć - chodzi raczej o to, by bardziej być

Osoby, które dużą wagę przywiązują do rzeczy materialnych. Zawsze sprawdzają z jakiej firmy pochodzi dana rzecz. Święta bez prezentów nie maja dla nich magii. Dobro materialne jest dla nich głównym źródłem szczęścia i do niego dążą. Najchętniej by nie dawali, tylko brali, brali i brali. Chcieliby posiadać wszystko. Oczywiście tylko to, co ma jakąś wartość. W skrócie mówiąc - materialiści. Może trochę ubarwiłam to pojęcie, ale chciałam je przedstawić w odpowiednim świetle. Dla niektórych ten temat może wydawać się nieznajomy, ale tak naprawdę w każdym z nas jest cząstka materialisty. Nie musisz zaprzeczać. Gdybym chciała, podałabym kilka przykładów, ale wiem, że Ty równie dobrze możesz to za mnie zrobić. A dlaczego poruszam ten temat właśnie teraz? Obecnie trwają Święta. Wszyscy (albo i nie) obdarowujemy siebie wzajemnie prezentami. Nie jest to najważniejsze i nie powinno być. Aczkolwiek znajdują się takie osoby (sama osobiście je znam), które zwracają uwagę na to co dostają.  Każdy się z upominków cieszy, ale nie powinniśmy być wybredni. Materialiści sami daliby nie wiadomo co, ale wymagają Bóg wie czego. Nie powinno tak być, bo przecież rzeczy nie są najważniejsze. Z historii wiem, że gdy stanie się jakaś większa katastrofa, rzeczy materialne z wyższej półki tracą swoja wartość. Wtedy najważniejsze są małe rzeczy oraz bezpieczeństwo, najbliżsi. Pomyślmy nad tym i zamiast wymagać czegoś, wymagajmy miłości. Starajmy wyprzeć z naszego wnętrza cechy materialistów. Cieszmy się z małych prezentów, a nawet gdy ich nie otrzymamy - cieszmy się z tego, że ta druga osoba przy nas jest. Jak najwięcej się uśmiechajmy. Bowiem jeden uśmiech wart jest więcej niż tysiąc słów! 



  
prywatny facebook - INSTAGRAM - TUMBLR  - Snapchat: rilseee

Udostępnij ten post

56 komentarzy :

  1. Masz racje powinniśmy cieszyć się nawet z najmniejszych upominków, bo liczy się pamięć! :)
    Ta samo jak dostajemy również powinniśmy dawać. Ja jestem młoda i nie zarabiam, ale zawsze pieniądze dostaję przed świętami i potem kupuję prezenty :)
    http://paaullina-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja akurat bardzo lubię dawać prezenty :) i widzieć jak bliscy się uśmiechają otwierając je :D
    Moj blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety w XXI wieku coraz więcej osób jest materialistami..Najważniejsze prezenty, markowe rzeczy..A to błąd. Powinniśmy cieszyć się nawet z najmniejszych rzeczy.
    Fajny post, sam tytuł już bardzo mi się podoba!
    I ładne zdjęcia!
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. cudny post . . .
    pełen magii i prawdy, o której tak często zapominamy

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, daje do myślenia :) śliczne zdjęcia

    Zapraszam do mnie
    Wanko's stories
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uważam, że lepiej jest dawać i patrzeć jak ludzie się cieszą. No ale co możemy jeżeli świat sprowadza się teraz tylko do pieniędzy?
    Zapraszam do mnie: http://nadya-fashion.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam dawać prezenty :) Zawsze przed kupnem zastanawiam się, co wywoła największy uśmiech na twarzy osoby, która dostanie ten podarek :)

    Just Me And My Fancy- klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Również uważam, że lepiej dawać komuś jakiś upominek niż dostawać.
    Śmieszą mnie osoby, które patrzą się na firmę, a nie na to czy to prosto z serca.
    Pozdrawiam.

    http://millie-milllie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne zdjęcia! ♥ Nie zaprzeczam absolutnie, bo wydaję mi się, że każdy lubi dostawać prezenty, choć ja też bardzo lubię dawać, niekoniecznie szukać ich najpierw po sklepach, ale uśmiech osoby, która dostała ten upominek jest bezcenny :).
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Moim zdaniem prezenty moga byc wazne, jesli osoba, ktora je podarowala miala w tym jakis konkretny, piekny cel i starala sie dac cos wyjatkowego, sentymentalnego. Jednak tak - dosyc mam tego, ze wszyscy jestesmy walnietymi materialistami.

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. ale super kurteczka! :*
    http://luuvmy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja co roku dostaję drobne upominki, dlatego jestem do tego przyzwyczajona i zawsze się z nich cieszę. :)

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne zdjęcia. Zgadzam się z Tobą. :)
    Zapraszam do siebie. ♥
    Jak mój blog Ci się spodoba, to zapraszam do dołączenia do grona moich obserwujących. ♥
    Blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczna kurteczka :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. WESOŁYCH ŚWIAT !

    super post
    obserwuje ♥

    ZAPRASZAM DO MNIE
    zoozelooveblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mądry post! Mam koleżankę, która bardzo zwraca uwagę czy rzecz jest markowa...
    Pozdrawiam,
    DZIEWCZĘCO.PL

    OdpowiedzUsuń
  17. Prezenty w święta są elementem genialnym, który w mojej rodzinie występuje od kiedy tylko pamiętam, ale jednak nigdy nie same prezenty były dla mnie najważniejsze, a pamięć, radość, że ktoś o mnie "pamiętał", uśmiech na twarzach innych, kiedy otwierali prezenty ode mnie... Na metki to ja nie patrzę nawet w codziennym życiu, a co dopiero w święta!

    www.sarahfrompl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. ale urocza mikołajka
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Prezenty w święta są elementem genialnym, który w mojej rodzinie występuje od kiedy tylko pamiętam, ale jednak nigdy nie same prezenty były dla mnie najważniejsze, a pamięć, radość, że ktoś o mnie "pamiętał", uśmiech na twarzach innych, kiedy otwierali prezenty ode mnie... Na metki to ja nie patrzę nawet w codziennym życiu, a co dopiero w święta!

    www.sarahfrompl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo mądry tekst ;) Zgadzam się z Tobą ;) Ludzie nie powinni patrzeć tylko na prezenty, powinno się cieszyć z tego że mamy rodzinę i że są przy nas, bo kto wie czy za rok spotkamy się w tym samym gronie?? Mądry wpis ;)
    Ps. Zapraszam na nowy wpis oraz konkursy, które dziś się kończą :P -> https://www.facebook.com/Magiclovv/photos/a.436103233134066.1073741827.434682273276162/899535440124174/?type=3&theater
    Spróbuj może akurat szczęście się do Ciebie uśmiechnie <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgadzam się z tobą w 100%.Ja uwazam ze prezenty nie sa najwazniejsze i mogłoby ich nie byc.
    Piękna kurteczka.
    http://paulik16.blogspot.com/ Zapraszam na nowy post ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Racja, prezenty nie są główną atrakcją świąt. O wiele bardziej cieszy mnie kiedy mogę pomóc naprawdę potrzebującej osobie, słodycze które dostałam w sumie pewnie i tak oddam, bo sama jak bym je miała zjeść to od razu +100 kg :)
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. uwazam ze nawet drobne prezenty sa wspaniale i poprostu milo sie robi nawet jakbysmy mieli dostac tylko np zapachową swieczke czy cos w tym stylu. aczkolweik za zalozenia te przygotowywanie potraw, uroczysta kolacja itd.. to sama ona powinna miec w sobie magie a nie same prezenty. aczkolwiek swieta sie skonczyly a ja nie poczulam tej magii

    MOJA NOWA PIOSENKA! http://alexwberry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. prezenty nie powinny być ważne, ja np nie dostałam nic z faktu, że rodzice dużo oszczędności wydadzą na mój aparat na zęby i jakoś nie ubolewam. świetny post i stylizacja~!
    zapraszam na nowy post na queenxfangle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Jejku świetnie to wszystko ujęłaś !
    Masz rację, prezenty nie są najważneijsze, ważne z kim się spędza miłe chwile :)
    Super post, blog również.
    Licze że zerkniesz do mnie i skomentujesz :)
    ZAPRASZAM WSZYSTKICH OBECNYCH TUTAJ NA MOJEGO BLOGA KLIK

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja mimo że nie dostałam prezentów na które cicho liczyłam to jestem bardzo szczęsliwa i nie potrafię się nie cieszyć.
    Sam fakt, że dostaliśmy od kogoś upominek jest świetny!
    Przepiękne zdjęcia!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Śliczne zdjęcia i masz rację - jeden uśmiech jest o wiele więcej wart niż tysiąc słów, a sama myśl jest o wiele więcej warta niż tysiąc rzeczy.

    http://mybrightcover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak zwykle przecudowny wpis! Miluś, piękne zdjęcia :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo fajny blog
    natalee01.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Najwazniejsza jest pamiec ;D . Swietna czapa mikolaja :D

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  32. Jestem pewnego rodzaju materialistką, jesli chodzi o obdarowywanie - najchętniej pod choinką w pudełku z prezentami dla rodzeństwa i rodziców umieściłabym wszystko, co najlepsze! Uwielbiam zakupy świąteczne i kupowanie mnóstwa pierdół dla innych. Ich usmiech jest bezcenny :)
    Buziaki, udanego Sylwestra!
    smile-for-me-beautiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. W tym roku właśnie nie czekałam na prezenty, ale chciałam, żeby był ten świąteczny klimat.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Cieszmy się z małych rzeczy! :D
    Wolę dawać prezenty niż dostawać :)

    ___
    www.potworna.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Jestem ciekawa jak taki materialista nie dostał by prezentu na gwiazdę co by wtedy zrobił haha! Prezenty oczywiście, że cieszą, ale to nie wszystko :D Bardzo ładnie to napisałaś, a ostatnie zdanie jest śliczne. "Bowiem jeden uśmiech wart jest więcej niż tysiąc słów" Littleredcherrysmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Każdy lubi dostawać taka rpawda, ale dawanie jest duzo przyjemniejsze :)
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja wolę dawać prezenty! Śliczne zdjęcia :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. świetne zdjęcia, fajny post! Powodzenia i zapraszam do mnie :*
    fallendreamer9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Teraz praktycznie wszyscy cieszą się wyłącznie z rzeczy materialnych. Sprawiają radość, ale nie tak jak prezenty innego typu (np. wyjazd z rodziną w góry, życzenia).
    adresjestdlaciot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. dużo racji ;)

    jeszcze raz zapraszam do mnie ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja lubię dawać prezenty innym. Kiedy widzę ich uśmiech na twarzy jest to dla mnie najlepszy prezent. Chociaż czasami też lubię dostać jakiś niewielki upominek. ;)
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  42. A ja uwielbiam dawać innym prezenty! Cudowne zdjęcia <3
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Wesołego Sylwestra :))
    http://dayeenmynewblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Dobrze napisałaś! Lubię kupować i dawać prezenty :)
    BLOG

    OdpowiedzUsuń
  45. cudowny post i design bloga ~~ :D

    http://callmechanel.blogspot.com/ - zapraszam na nowy post

    OdpowiedzUsuń
  46. ważne, że ktoś o nas pamięta, to cenny gest

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  47. Bardzo fajny fajny post i super zdjęcia ;D

    OdpowiedzUsuń
  48. ładne zdjęcia i dobrze piszesz.:)

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo ładnie ci w takim wydaniu. :)
    Częściej prostuj włosy :)
    http://pineapplealexxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Dokładnie tak, bardzo mądrze napisane.
    Mój blog;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i obserwację, to daje mi motywację do dalszej pracy ♥

R I L S E E E © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka