Czasem wydaje mi się, że całe moje życie to jedno wielkie de­ja vu.

Wpis ma częściowo charakter naukowy, zatem nie wszystkim może się spodobać. Zapraszam do czytania zainteresowane osoby.
Pewnego dnia szłam ulicą. Widziałam pewną panią, która szła z reklamówką pełną owoców. Nagle ona pękła. Podeszła jakaś młoda dziewczyna i pomogła jej zebrać zakupione jabłka, banany itp. Miałam wrażenie, że taka sytuacja miała miejsce, widziałam ją już kiedyś. Jednak nie pamiętałam daty.. Jak pewnie się domyśliliście, to zjawisko nosi nazwę deja vu.  Mówiąc słownikowo jest to odczucie, że przeżywana sytuacja wydarzyła się już kiedyś, w nieokreślonej przeszłości, połączone z pewnością, że to niemożliwe. To tajemnicze zjawisko budzi niepokój i poczucie utraty kontroli nad rzeczywistością. Zakłóca nasze poczucie bezpieczeństwa. A zastanawialiście się kiedyś, skąd to się bierze? Czy to jest wspomnienie z  innego życia czy może jakaś choroba? Poszperałam trochę w internecie, w końcu to nieskończone źródło informacji. Jedna z teorii mówi, że deja vu wynika z opóźnienia przekazywania obrazu w jednym oku. W ten sposób, zanim obraz dotrze do mózgu, jest on już nam znany z drugiego oka. Teoria ta została podważona jednak, kiedy okazało się, ze deja vu jest też znane osobom niewidomym. Kolejna teoria mówi o wędrówce dusz. Zjawisko ma być przywoływaniem wspomnień z poprzednich wcieleń. Obecnie istnieje jeszcze jeden pogląd. Neurolodzy mówią, że deja vu to efekt chwilowego zaburzenia działania zakończeń nerwowych. Nie ma jednak wyjaśnienia omawianego zjawiska. Mimo tego, że współczesny świat jest bardzo rozwinięty, do wyjaśnienia tego jeszcze nie doszło. A która teoria dla Was jest najbardziej prawdopodobna? Już teraz wiecie co robię, gdy mam za dużo wolnego czasu. Pomijając, że rzadko mam czas wolny.


Polecam:

  
prywatny facebook - INSTAGRAM - TUMBLR  - Snapchat: rilseee

Udostępnij ten post

64 komentarze :

  1. Bardzo często mam deja vu, a chcąc się z tego wrażenia wydostać, niekiedy jeszcze je przedłużam. Nie wiem, skąd to się bierze, może widziałam to wcześniej w snach? A już miałam nadzieję, że napiszesz, czym to jest spowodowane. Hmm, może kiedyś się dowiemy. :)

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie takie zjawisko ma nam coś uświadomić i może pozwolić coś zmienić :)
    śliczne zdj :)

    http://naataliam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam tak często gdy byłam młodsza. prawie codziennie. Teraz, gdy mam już 14 lat rzadko mam takie odczucie. Nie wiem z czego to wynika. Tak samo miałam ze słowami. Kiedy z kimś rozmawiałam miałam chęć powiedzieć :Ej, ale przecież już mi to mówiłaś. A potem sobie uświadamiałam, że sama nie wiem skąd słyszałam to. Strasznie dziwne uczucie. Tajemnicze jak i po części przerażające.
    Świetny blog :* Obserwuję ;)
    http://ibaginska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie już jest życie. Ładny sweterek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudne zdjęcia, świetnie to ujęłaś:)

    pozdrawiam i zapraszam :)
    www.pisanepasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem takie po części naukowe posty są serio ciekawe! Też czasem tak mam :) Śliczne zdjęcia :*
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię czytać takie naukowe ciekawostki. Osobiście nie mam jednak na ten temat zdania, bo nie przeżyłam nigdy deja vu. Zawsze jak mam takie wrażenie to szybko mi mija i orientuje się, że po prostu za bardzo zagłębiłam się w myślach.
    http://im-dollka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. To naprawdę dziwne zjawisko! Wcześniej zdarzało mi się coś takiego, ale nie zwracałam na to uwagi, ale teraz warto się nad tym zastanowić. Więcej postów tego typu, ładne zdjęcia :)

    greenskycalms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Też tak czasami mam. Ja kiedyś słyszałam teorię, że na samym początku życia przed oczami przebiega nam cała przyszłość i przez to przypominają nam się te rzeczy i mamy deja vu.

    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie ciekawostki wyszukane w internecie. Ciekawy i oryginalny pomysł na post. :)
    Ja myślę, że deja vu nie da się zdefiniować, według wyników naukowców. To zjawisko świetnie wyjaśnia ksiązka "7 razy dziś"- serdecznie polecam. :)

    MOJ BLOG ♥
    Jeżeli mój blog Ci się spodoba- zaobserwuj.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam tak bardzo często, uwielbiam czytać posty o takich rzeczach ! :) Bardzo ciekawy post.

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam też takie uczycie kilka razy w życiu, jest faktycznie niesamowite.

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Też mam tak często, ale w sumie już się trochę przyzwyczaiłam :)
    Śliczne zdjęcia <3
    Mój kanał na yt
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  14. również tak mam czasem :)
    śliczne zdjęcia i ciplutko pozdrawiam
    rokiand.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. deja vu mam bardzo czesto, ale jakoś głębiej nawet nie zastanawiałam się nad tym tematem :)
    piękne włosy :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowny blog, cudowne zdjęcia ! Obserwuję ! :*:)

    http://behappybyib.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczne zdjęcia i cudowny blog ♢♡♤
    http://zmiloscidozdjec.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę że neurologowie mają rację, chwilowe zaburzenie działania zakończeń nerwowych. Brzmi rozsądnie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy post i bardzo ładne zdjecia :)
    Zapraszamy; http://themurdercookie.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  20. Też nie raz mam wrażenie, że 'to już kiedyś było' Ja raczej wierze w to, że kiedyś już żyliśmy, umieramy i rodzimy się na nowo ;)

    Mój blog - Klik. Zapraszam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie rozumiałam do końca, pojęcia deja vu. Bo tak naprawdę sama takie mam, ale noo.. Ludzie nie potrafią tłumaczyć czegoś, co na ich umysł jest niemożliwe.

    ZAPRASZAM I OBSERWUJE(jako; Alek Mlodz)
    http://aaleksm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo często mam deja vu, czasem nawet moje sny stają się rzeczywistością przez całkowity przypadek.
    http://berry-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczne zdjęcia :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/
    Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja na deja vu tez mowie, gdy np cos mi sie sni, zapominam o tym, a potem to sie wydarza i wiem, ze juz to widzialam. Kocham to uczucie.

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawe!

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajnie napisany post i ładne spodnie :)
    http://roksanablogg.blogspot.com/2016/01/new-beginning.html

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawe informacje znalazłaś na ten temat. Dziwne zjawisko, aczkolwiek mi ono nie przeszkadza, hahah w niektórych momentach jest całkiem fajne haha! ♥
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  28. Ojj, ja jestem osobą, która ma deja vu co chwilę..To takie dziwne! :O
    Bardzo ciekawy post!
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ostatnimi czasy często mi się to przydarza. Przyznam, ze bardzo dziwne uczucie.. Nie przepadam za tym :)
    bynattie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja nie raz miałam uczucie deja vu. Co to oznacza nie wiem, ale muszę przyznać, że nie przeszkadza mi to. Bardzo lubię kiedy miła chwila z przeszłości wydarzy się ponownie :D Mój Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie zdarzyło nam sie mieć coś takiego. Świetna notka, warta przeczytania! :)
    Pozdrawiamy i zapraszamy do siebie, dopiero zaczynamy :)

    wiktoria-kamila.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Akurat wczoraj na meczu zdarzyło mi się deja vu. Po przeczytaniu Twojego postu wydaje mi się to bardzo intygujące...
    Genialne zdjęcia ♥ ♥

    http://natasiak.blogspot.com/2016/01/byle-do.html

    OdpowiedzUsuń
  33. bardzo często mam uczucie "deja vu"
    ja słyszałam tą drugą wersję, ale jest dla mnie nie możliwa, gdyż jestem mocno wierząca i wierzę, że dusza po śmierci ciała od razu trafia na sąd ostateczny
    pierwsza teoria wydaję się najbardziej logiczna
    queenxfangle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Jeju, nie miałam pojęcia, że 'deja vu' może mieć takie przyczyny. Ta teoria związane z okiem wydaje się być najbardziej możliwa ( przynajmniej w moim odczuciu ) ale znowu niewidomi. Hm, ciekawy temat! Też muszę trochę o tym poczytać. ;) Świetne zdjęcia!
    Arleta

    OdpowiedzUsuń
  35. Śliczne fotki :D
    Ładna narzutka:*
    Poklikasz?:)
    http://grlfashion.blogspot.com/2016/01/dresslink-wishlist-wyniki-konkursu.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja też mam takie uczucie :) Ale ktoś mi kiedyś powiedział, że to są sceny z naszego przeszłego/przyszłego życia.
    Ładne zdjęcia.
    Pozdrawiam

    Hopefulness Blog

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja słyszałam o teorii z poprzednim wcieleniem, ale według mnie jest to mało prawdopodobne..

    http://labeauteofblondes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Słyszałam o teorii, że to obrazy z poprzedniego wcielenia, ale w sumie to jakoś mnie to nie przekonuje :)

    Mój blog - ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  39. świetne masz włosy, całość na plus :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo fajny post i ładne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo ładne, klimatyczne zdjęcia ;)

    http://maniuszek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. świetne zdjęcia ;)

    zapraszam również do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. genialne zdjęcia! :)
    obserwuję i zapraszam: prusekd.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Oj, też czasami mam deja vu :) Poza tym, piękna narzutka :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Ostatnio często mam deja vu. Nie lubię tego. Bardzo ładne zdjęcia.
    Pozdrawiam, annenoele.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Jest to dosyć ciekawe zjawisko ;) też mnie to zastanawia :) ja myślę że są to jakieś urywki z przeszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  47. To jest troche straszne, haha. Czasami mnie to denerwuje gdy nie pamietam kiedy cos takiego widzialam czy przezylam, ale nie raz sie mi zdarzylo. Ciekawe twierdzenia ale sama nie jestem oewna ktore wyjasnienie jest dla mnie tym wlasciwym i najprawdopodobniejszym.

    http://caiawichowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Gdy mam dej vu to wydaję mi się że przeżywam ten sam dzień drugi raz. Bardzo dziwne uczucie.
    Piękne zdjęcia !

    forgive22.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Też często mam deja vu. Czasem zbyt często i mnie to po prostu męczy... Super post :)

    ophexia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja również mam czasami takie wrażenie, że już gdzieś kiedyś widziałam to samo zdarzenie z tą samą osobą, jednak kompletnie nie wiem gdzie.
    http://natalii-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Również mam często deja vu. Ostatnio nawet mnie to zaskakuje.
    Bardzo ładne zdjęcia, ciekawy sweterek :)
    Zapraszam do mnie
    http://joanna-rita.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Super narzutka! Ahh, jak ja kocha takie paranormalne zjawiska. Ja mam czasem prorocze wizje xD
    To, co mówię się sprawdza :P

    OdpowiedzUsuń
  53. Bardziej interesująca wydaje mi się teoria o przywołaniu w ten sposób wspomnień z poprzednich wcieleń :) Świetny i niezwykle intrygujący wpis!
    Śliczne zdjęcia <3
    PS: Miluś, w ferie się odezwę. Słowo! xD

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  54. Udanego wieczorku, moja droga :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. Świetny blog podobają mi się twoje wpisy na pewno zostanę tu dłużej żeby śledzić twojego bloga :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie na bloga :) .
    http://viknarshion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. Ja też bardzo często mam to uczucie! Np.widziałam kiedyś jakąś osobę ,albo czasami śni mi się ten sam sen haha! Pozdrawiam :*
    mishmashbyalice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i obserwację, to daje mi motywację do dalszej pracy ♥

R I L S E E E © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka