Cwa­ny egois­ta wie, że opłaca się po­magać innym...

Pomoc. Każdy wie co kryje się pod tym pojęciem, bynajmniej powinien. Mówi się o tym dosyć często, namawia do pomocy, zatem wiedzę na ten temat posiadasz Ty, jak i ja. Wiemy jak pomagać, co robić i jak się zachowywać w danej sytuacji, gdy widzimy kogoś w potrzebie.  No dobra, czyli teoria została zdana na szóstkę. A co z praktyką? No własnie. Z tym już jest mały problem. Pomimo tego, że zdajemy sobie sprawę jak ważna jest pomoc, nie pomagamy. Być może przyczyną jest egoizm, strach przed ewentualnymi konsekwencjami, obojętność w stosunku do innych, a może podejście "inni nie pomagają, to ja też nie pomogę". Musimy pamiętać o pewnym przysłowiu: Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie. Jeśli my nie będziemy okazywać pomocy w stosunku do innych ludzi, nie oczekujmy tego w zamian. Postaw się czasami w sytuacji innych. Czasami na facebook'u pojawiają się takie krótkie filmiki. Filmiki, które przedstawiają na przykład samotną dziewczynkę, obok której przechodzi milion obojętnych ludzi i nikt się nie zatrzyma. Na pewno nie raz trafiłeś na taki filmik przypadkowo, albo i nie. Co czułeś w sercu? Ja czułam nienawiść do tamtych ludzi. Powinniśmy pomagać. Może nam to się kojarzyć zaraz z ofiarowaniem dachu nad głową, przystępowaniem do czasochłonnych organizacji czy innymi rzeczami. Ale przecież pomoc może być zupełnie za darmo. Bardzo dobrym przykładem może być Orkiestra Świątecznej Pomocy. Jeśli nie chciałeś wrzucić nawet złotówki, to mogłeś postać z puszką i pozbierać. Nawet taka pomoc jest bardzo ważna.  Nie przejmuj się, ze Ty na tym źle wyjdziesz, bo nigdy tak nie będzie. Na pomocy innym tylko zyskasz, nigdy nie stracisz. Nawet najmniejsza rzecz zrobiona dla innych staje się ogromnym czynem. Zróbmy to nawet dla siebie. Pomagajmy innym, bo kiedyś sytuacja się odwróci. To my będziemy potrzebowali pomocy i chyba nie będziemy chcieli, aby ludzie przechodzili obok nas obojętnie, prawda? 


bluzka  -  KLIK  |  spodnie - KLIK  |  kurtka - KLIK  |  czapka - KLIK  |  buty - KLIK
wory na paznokcie - KLIK  |  pędzle - KLIK  |  gąbeczki - KLIK  |  zegarek - KLIK

KONKURS!
Jeżeli chcesz, abym wypromowała Twojego bloga, to weź udział w konkursie. Wystarczy podać cenę 3 ubrań lub rzeczy oraz link do swojego bloga w komentarzu. Ja wylosuję trzy blogi i polecę je w przyszłym poście. Powodzenia ;)

Polecam:

  
prywatny facebook - INSTAGRAM - TUMBLR  - Snapchat: rilseee

Udostępnij ten post

73 komentarze :

  1. czasami gdy chcemy pomoc, nawet za wszelką cenę, to po prostu nie wychodzi...
    frydrychmartyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. staram się pomagać jak tylko mogę. :) cudowna bluza :D
    MY PINK GLASSES - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację, wiele osób nie pomaga,a potem ma pretensje do innych, że nikt mu nie pomógł w potrzebie. Staram się postawiać w sytuacji innych, żeby zrozumieć co czują i czuję, że warto pomagać, pozdrawiam.

    hellcixx01.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomoc jest ważna, ja staram się pomagać jak tylko mogę :)
    Pozdrawiam, Chmielova.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hello from Spain: You're right. Great jacket. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  7. No właśnie z tym pomaganiem to fajnie, ale i też trochę dziwnie. Bo często jest z tego satysfakcja, ale często też obrywamy, bo ktoś sobie tej pomocy nie życzy :) Szczerze chciałam kwestować na WOŚP, ale za dużo szkół się zgłosiło, i nie mogłam iść. Za to byłam na biegu :P

    ♥Blog- klik!♥
    ♥Wattpad♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Good pictures, have a good day

    historiassparacontarr.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio na jednym z blogów właśnie widziałam filmik gdzie na ławce siedział kilkuletni chłopiec bez kurtki, w samej bluzie. Kilkadziesiąt osób minęło marznące dziecko i nie zrobiło nic w kierunku by mu pomóc, a nawet jedna z kobiet bez jakichkolwiek skrupułów jak dla mnie była beszczelna zapytała- „Nie za gorąco Ci?”. Ale najlepsze w tym wszystkim jest to, że bardzo podobny eksperyment przeprowadzono w Norwegii tylko, że tam niektórzy oddawali dziecku swoje ubrania. W Polsce też niektórzy podzieli się z dzieckiem szalikiem ale bylo ich malo . Po prostu znieczulica panuje straszna . Nikt nie myśli o tym co bym zrobil gdyby on się znalazl w takiej sytuacji ;/

    http://naataliam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomoc jest bardzo ważna! Masz racje, nikt nie chciałby, żeby ktoś przeszedł obojętnie, gdy się potrzebuje pomocy :/

    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. 15,15. 28,29. 12,28. 41,03 (drugi rzad, ceny w zł)
    Takich filmików jest bardzo dużo. Ostatnio jednak trafiłam na 10 minutowy filmik na którym właśnie pokazana jest owa pomoc w najlepszym wydaniu i aż się usmiwchnwlam pod nosem i czułam naplyw łez do oczu, że jednak są tacy ludzie, którzy pomoga :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja tam lubię pomagać ludziom i nie sprawia mi to problemu :)
    Super post i śliczne zdjęcia.
    Naklejki - 15,15zł
    Pędzle - 28,29zł
    Gąbeczka - 12,28zł
    Zegarek - 41,03zł
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zanim odmówimy komuś pomocy, zastanówmy się, czy kiedyś to my nie będziemy jej potrzebować. /K
    fashion-by-sisters.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. poklikałam, też współpracuj z tą firmą :) bardzo dobrze napisane, jeśli my nie pomożemy, to inni też nie będą chcieli...
    mój blog ... KONKURS FOTO

    OdpowiedzUsuń
  15. Love it! I had fun reading this.


    ** I'm inviting you to join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM
    Subscribe to my YouTube Channel

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciężko jest z tą pomocą, dlatego, że raz jest bezinteresowna, a raz ludzie chcą czegoś w zamian...
    Bardzo ładne zdjęcia :)
    Poklikałam!
    --> http://bywikkis.blogspot.com/ <--

    OdpowiedzUsuń
  17. Super post ! Weszłam w pare linków
    Paulinandmee.blogspot.com miło mi bedzie jesli skomentujesz nowy post :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgadzamy się w 100% My staramy się pomagać bo w końcu karma wraca ;)

    TMblackandwhite.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. ja lubię pomagać innym bo mam nadzieję, że ta druga osoba będzie choć przez chwilę szczęśliwa :)

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam Zuzia ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Swietne zdjęcia :)
    Obserwuję,
    Zapraszam do siebie, dopiero zaczynam, ale u mnie znajdziesz wszystko, co my kobietki kochamy ;)
    claaudija.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny post !!!
    Piękne zdjęcia i mądre słowa :D

    http://domixika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Moja mama od malego mowila mi "moze nie masz wiele, ale i tak pomagaj ludziom, bo niektorzy maja jeszcze mniej lub wcale a kto wie moze i ty bedziesz kiedys potrzebowac pomocy innych.. " i taka prawda. Zgadzam sie z powiedzeniem, ktory napisalas wyzej. Jezeli Ty jestes pomocny komus kiedys i ktos pokoze Tobie. Znieczulica w Polsce i w sumie na calym swiecie jest ogromna. Ludzie maja w tylku krzywde innych. Nie raz widzialam filmiki na yt gdzie sprawdzano ludzka chec niesienia pomocy i niestety bardzo sie zawiodlam.

    Swietna notka.

    kasia-kate1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja bardzo lubie pomagać ludzią i nie tylko, zwierzęta też są dla mnie ważne :)

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Zgadzam się :) Warto pomagać,a być może kiedyś ktoś pomoże Tobie.
    Ładne zdj

    http://zyjewmoimwlasnymswiecie.blogspot.com/2016/01/troche-o-uczuciach.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja od zawsze bałam się pomagać. Serio! BAŁAM SIĘ. Że zostanę przez potrzebującego pomocy źle potraktowana i cała masa innych myśli. Ale od jakiegoś czasu, nigdy nie przechodzę obojętnie. Co będzie to będzie, a często ratujemy nawet życie! Przy okazji zapraszam na wpis o tym jak uratowałam psiaka uwięzionego w zaroślach!:) Miłego wieczoru. Super wyglądasz!:) Mimo dużej różnicy wieku, lubię Twojego bloga. www.mamazbloku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Pierwszy raz spotkałam się z osobą, która podjęła decyzje napisania tego na blogu :)
    Zgadzam się z Tobą w 100% !
    http://dear-victoriaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja lubię pomagać, dobrze się z tym czuje. Jednak doświadczenia nauczyły mnie, by robić to rozważnie, bo świata niestety nie uratuje, a od naciągaczy niestety świat się roi.. Na orkiestre zawszę wrzucę chociaż symboliczną złotówkę, a jak ktoś prosi o pieniądze na jedzenie to wolę kupić jakieś produkty spożywcze i je podarować :)
    Poklikałam w linki :) Przykładowe ceny: 42,83 zł/102,62 zł/ 228,29zł :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Naklejki 15,15
    Pędzle 28,29
    Gąbeczka 12,28
    Zegarek 41,03
    rokiand.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. warto innym pomagać ;)
    masz świetnego bloga, a Twoje posty zawsze są takie przemyślane, jak Ty to robisz? :D

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Super stylizacja. Twoje przemyślenia bardzo skłaniają do refleksji.
    http://aleksandragroszkowska.blogspot.com/2016/02/enter-ninja.html - Zapraszam na nowy post.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawy post :)
    Bardzo przyjazny blog, z miłą chęcią obserwuję i zapraszam do mnie!:)
    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Prawda, pomoc drugiemu czlowiekowi jest niezastapiona.

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. poklikałam
    mogłabyś poklikać w moim ostatnim poście? :)
    http://www.czillen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. swietna bluza!:) pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  35. Zgadzam się z Tobą - trzeba sobie pomagać :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Warto pomagać innym, bo -tak jak napisałaś- sytuacja może się odwrócić i co wtedy? Ładne zdjęcia!

    greenskycalms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Też jestem tego zdania, zresztą karma często wraca.. :)
    1. pędzle 28,32
    2. zegarek 41,06
    3. spodnie 102, 71
    Mój blog:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja idę właśnie z tym cytatem przez życia. Wiem, że czeka mnie wiele dobrego jak będę to dobra dawać innym. I tak staram się robić :). Piękne zdjęcia! ♥♥♥
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Ludzie oczekują od innych wiele, jednak sami dla innych nic nie robią. Warto pomagać, a nie przechodzić obojętnie okłamując samego siebie, że nie mieliśmy jak pomóc, że się śpieszyliśmy, bo tak naprawdę gdybyśmy chcieli, to czas byśmy znaleźli. Śliczne zdjęcia :).


    alastelmach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Oj zgadzam się w zupełności, każdy jest miły jak coś chce, ale żeby dać coś od siebie to już chętnych nie ma !! Super post ! Pozdrawiam :D
    kontrastowaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. fajny look
    kliknełam w parę linków

    OdpowiedzUsuń
  42. Każdemu należy pomagać - what goes around, comes around :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie pomagamy z prostej przyczyny, myślimy, że 'pomoże ktoś inny'..Prawda jest taka- panuje ogromna znieczulica.

    http://www.justcleo.pl/2016/01/before-after-clip-in-hair-extensions.html

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo lubie pomagać innym:) Czasami mam wrażenie, że szczęście innych jest dla mnie ważniejsze niż moje własne:)

    http://nataljaslowinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja lubię pomagać innym daje mi to taką satysfakcje, że komuś pomogłam i nie myślałam tylko o sobie :) Piękne zdjęcia :) najlepsze-filmy-ever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Może czasem boimy się, że nasza pomoc zaszkodzi. Albo reakcji innych. Normalne...prawda? Ludzie? Otóż właśnie to nazwać możemy...końcem. Osobiście staram się zapobiegać mojemu.

    OdpowiedzUsuń
  47. Nie można nienawidzić - to bardzo zatruwa nasz organizm i powoduje spustoszenie w sobie. Nie można tez przyjmować stanowiska - ze nie można pomagać, bo ludzie nie oddają co im sie da. Jak sie patrzy przez pryzmat interesowności - od razu wiadomo, ze cała pomoc moze isc na marne.
    Najlepiej jest pomagać nie oczekując nic w zamian. Dostanie sie pozytywnego kopa i od razu dzień jest lepszy. To ma wzmocnić tylko nas, ma dodać odwagi do działania i podejmowania kroków do pomocy! :-)

    www.paniyoanna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Pomoc jest bardzo wazna i nalezy pomagac kazdemu, jesli mozna w jakis sposob :)
    Ceny:
    spodnie- 101,20
    bluzka- 42,24
    gabeczki- 12,11

    http://shawtyqueen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. Cudowne zdjęcia, jesteś świetną modelką! Bardzo ładna stylizacja.
    Ciekawy wpis, lubię takie oryginalne teksty :)
    Podoba mi się również zestawienie produktów firmy banggood :)

    ksiezycova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Staram się pomagać jak mogę, ale czasem nie jest to łatwe, czasem po prostu mi się nie chce. Powinnam to zmienić, bo gdy mi będzie potrzebna pomoc komuś się może też nie będzie chciało.

    Pozdrawiam i zapraszam :)
    Konkurs - klik!
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. + poklikałam
      42.24, 101.20, 225.12, 17.33, 86.46, 27.90, 12.11, 40.46, 14.94

      Usuń
  51. Zgadzam się z tobą, wiele osób nie pomaga,a potem ma pretensje do innych, że nikt mu nie pomógł, kiedy tego potrzebował. Ja staram się jak najczęściej pomagać.

    delfinekdylanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Genialny post i super zdjęcia :)

    Zapraszam do siebie ja już obserwuje :D
    http://the-melody-of-the-soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Bardzo ważne i prawdziwe słowa: teoria pomocy jest nam dobrze znana i zdana na szóstke, lecz co z jej praktyką? Pomoc, którą ofiarujemy innym, powraca do nas z jeszcze większą mocą i radością. Ten post można potraktować jako przyklad naszej ludzkiej natury: znamy teorie lecz gdzie praktyka? i samolubności. Uwielbiam takie posty skłaniające do reflekcji. Mam nadzieję, że zajrzysz do mnie: http://bogwilife.blogspot.com/
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  54. Pomaganie jest ważne nawet ten najmniejszy szczegół jak np. pomaganie staruszce wnieść zakupy do domu, ja staram się to robić :D

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. Udanego wieczorku, moja droga :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. pomaganie jest bardzo ważne, niestety nie każdy chce pomagać. Ludzie często sa egoistami i myślą o sobie.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  57. Pomagam zawszę, świetny wpis, zdjęcia super :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Ja wierzę w karmę i uważam, że każde dobro które komuś podarujemy potem do nas wróci :)

    OdpowiedzUsuń
  59. warto pomagać! czasem wydaje nam się, że stanie z puszką czy wrzucenie 1 zł nic nie daje, ale właśnie takie małe gesty są naprawdę ważne :)
    bardzo ciekawie piszesz, świetne zdjęcia, podoba mi się tu u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Śliczne zdjęcia. Ja zwykle pomagam komu się da poklikane

    OdpowiedzUsuń
  61. Śliczne zdjęcia. Ja zwykle pomagam komu się da poklikane

    OdpowiedzUsuń
  62. Takie filmiki zawsze chwytają za serce, w moim mieście rzadko widuję bezdomnych, bo jest ono bardzo malutkie. Ja bym nie potrafiła przejść obok takiej osoby obojętnie.. Powinniśmy pomagać, bo kiedyś to co my robimy (czy dobrego, czy złego), wróci do nas :)
    Zapraszam na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Ja jestem bardzo pomocna. Kocham nieść komuś wsparcie :)
    Mnie takie filmiki zawsze wzruszają :c
    Kliknięte ♥
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  64. Ładne zdjęcia, fajny i rzeczowy post.

    Jeśli mam okazję, z chęcią pomogę drugiej osobie, nie mam z tym problemu. Dar pomocy jest czymś mega ważnym w życiu człowieka.

    goo-misek.blogspot.com Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  65. To smutne, że coraz mniej ludzi działa bezinteresownie...
    Spodnie - 100,33
    Kurtka - 223,18
    Pędzle - 27,66

    divine-candy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  66. Ja bardzo czesto pomagam innym i na blogu i mojej stronie fb zachecam do tego. Czesto wyatarczy tylko kliknac w baner,a juz to wiele daje ;)Obserwuje
    yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  67. Te zegarki sa cudowne! Może już za późno na polecanie, ale poklikałam, bo też mam z nimi współprace ;)


    sszuminska.blogspot.com

    Spodnie - 100,33
    Kurtka - 223,18
    Pędzle - 27,66

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i obserwację, to daje mi motywację do dalszej pracy ♥

R I L S E E E © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka