Stajesz się na zawsze odpowiedzialny za to, co oswoiłeś

Jestem przekonana, że każdy z Was przeczytał lub obejrzał film na podstawie książki "Mały Książę". W wyjątkowych sytuacjach może być tak, że tylko  usłyszałeś parę słów na ten temat. Tak czy inaczej, książka jest warta uwagi. Przytoczę jednak krótkie streszczenie, które oczywiście znalazłam w niezbędnym internecie.. Mały Książę jest to opowieść o chłopcu, który mieszka na asteroidzie B-612. Opiekuje się on każdego dnia pewną różą, lecz jest to zajęcie wbrew pozorom niełatwe, gdyż róża jest bardzo wymagająca. Książę w końcu nie znosi jej dąsów i opuszcza asteroidę. Wybrał się na bliskie planety. Na pierwszej planecie spotkał króla, który próbował nim rządzić. Na drugiej planecie spotkał Próżnego, który kłaniał się przed chłopcem i nauczył go klaskać. Na następnej planecie spotkał Pijaka, który pił, bo się wstydził, że pił. Na czwartej planecie spotkał Bankiera, który liczył gwiazdy. Na piątej planecie spotkał Latarnika, którego planeta była tak mała, że dzień trwał 1 minute. Na następnej planecie spotkał Geografa, który polecił mu planetę Ziemie. Na ziemi spotkał lisa, róże, żmiję, kwiat, Zwrotniczego, Kupca no i wreszcie pilota. Lecz na sam koniec chłopiec zatęsknił do róży, a jedynym sposobem powrotu na swoją planetę była śmierć. Żmija ukąsiła Małego Księcia, a on duchem wrócił do róży. Tak jak jest tam wspomniane, Mały Książę spotkał lisa, symbol mądrości i przebiegłości, w utworze ponadto symbolizuje trudną do oswojenia ufność. Zwierze bardzo mądre, które powiedziało bardzo piękne słowa. Stajesz się na zawsze odpowiedzialny za to, co oswoiłeś. Decyzja oswojenia niesie w sobie ryzyko łez. Nigdy jednak nie żałuj znajomości z kimś, przez kogo byłeś chociaż przez chwilę szczęśliwy. Niby wszystko jasne, ale o co dokładnie chodzi? Często poznajemy nowe osoby. Osoby, z którymi po jakimś czasie musimy się rozstać. Kilometry jako przeszkoda nie muszą kończyć znajomości. To już tylko nasza decyzja, my jesteśmy odpowiedzialni za przyjaźń. Właśnie w tym momencie stajemy się odpowiedzialni za oswojoną przyjaźń, która jednak może przynieść łzy. To wszystko zależy od tego jak będziemy ją pielęgnować. Nie każdy da radę jej utrzymać. Jednak nie warto żałować niczego. Mogą popłynąć łzy, ale wspomnienia i tak zostaną. Nic nie dzieje się przez przypadek. Zapoznając się z nowymi ludźmi, musimy być świadomi tego, że kiedyś stracimy ich. Każdy może słowa lisa rozumieć inaczej. Może powiązać to z odpowiedzialnością za zwierzęta, które jest jak najbardziej słuszne. Jakiś czas temu napisałam na ten temat post, dlatego poruszyłam trochę inną stronę tego cytatu.  A Ty jak rozumiesz słowa lisa? Jestem ciekawa, czy powieść również poruszyła Ciebie tak jak mnie.



  
prywatny facebook - INSTAGRAM - TUMBLR  - Snapchat: rilseee

Udostępnij ten post

48 komentarzy :

  1. Bardzo lubię "Małego Księcia". Zawiera w sobie takie prawdy życiowe - oczywiste,ale niestety o nich nie pamiętamy. Piękny psiak :)
    nataliapfotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. z tej ksiazki pochodzi wiele slicznych cytatow. Ale ksiazka sama w sobie mnie nie zainteresowala.

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny blog i post. Będę wpadała cześciej i oczywiście obserwuje. Jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj http://www.mysterious-natalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo razy czytałam "Małego Księcia", ma naprawdę dużo pięknych cytatów :)

    racjonalny empiryk - klik

    OdpowiedzUsuń
  5. "Mały książę" jest jedną z moich ulubionych książek, przeczytałam ją jako jedyną całą lekturę. Również z niej pochodzi wiele ładnych cytatów <3
    paulinadiy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię tą książkę, a filmu niestety nie oglądałam. Z tej książki można dużo wywnioskować :)

    http://by-paolka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka jest świetna pod względem filozoficznym, można z niej wiele wyciągnąć.

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam czytać "Małego Księcia", gdyż ma w sobie niesamowity przekaz. Sama posiadam tą książeczkę i najbardziej podoba mi się rozdział XXI z lisem. Słowa, które powiedział odbieram tak, że powinniśmy się zastanowić, gdy chcemy coś oswoić, gdyż potem będziemy za to odpowiedzialni. Masz pięknego psiaka :)
    Pozdrawiam wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Osobiście również poruszyły mnie słowa Lisa, bardzo lubię "Małego Księcia" :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Racja, nie warto żałować niczego, bo każda rzecz czy też człowiek w naszym życiu jest po coś.
    Uwielbiam ,,Małego Księcia'', książka z ogromnym przekazem.
    Śliczny psiak <3
    Zapraszam do mnie :) KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialna książka, uwielbiam do niej wracać.
    Masz ślicznego psiaka! ;)
    http://karox96.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. o jaaaa... ten psiak i zdjęcia są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest to jedna z moich ulubionych książek z dzieciństwa. Często do niej wracam.

    OdpowiedzUsuń
  14. "Mały Książę" był moją lekturą szkolną w podstawówce. Fajny piesek. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mały Książę... tą książkę czytałam lata temu, teraz mi o niej przypomniałaś. Muszę odświeżyć tą książkę :)
    Cudny pies!

    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Wydaje mi się, że nie da się jakoś inaczej zrozumieć słów lisa. Przyszło mi jednak do głowy, że bez smutku nie ma szczęścia. Bez łez nie ma uśmiechu. Wydaje mi się, że dzięki przeciwieństwom wszystkie emocje istnieją i są tak charakteryzowane jak są. Mały Książe to naprawdę piękna książka i uważam, że od małego powinno się ją czytać dzieciom, mimo, że może nie zrozumieją. Jednak do takich pięknych historii powraca się nawet po kilku latach.
    Mój blog | Mój fanpage

    OdpowiedzUsuń
  17. cute photos!

    http://chicglamstyle.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak nie lubię książek, tak "Mały Książę" jest dla mnie wyjątkową lekturą! ♥

    http://dusianov.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądałam film, książki nie chciało mi się szczerze mówiąc, gdyż lektur nie czytam hah, ale sens niej jak i filmu, który bardzo odzwierciedlił podobno książkę oraz właśnie jeden z jej wątków, który m.in. przedstawia tytuł Twojego postu jest bardzo mądry. Za wszystko, czego się tkniemy jesteśmy odpowiedzialni i tak naprawdę los jest także w naszych rękach. Możemy "go" upuścić albo zatrzymać i dalej pielęgnować coś, co chcemy. Super post! ♥
    Śliczne zdjęcia! ♥

    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. książki nie czytałam, ale film był dla mnie piękny *.* fajnie że tym postem przypomniałaś mi dobry film :3

    OdpowiedzUsuń
  21. Jedna z moich ulubionych książek ♡ piszesz bardzo wartościowe posty.

    Merows.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Tylko czytałam. Jestem bardzo wrażliwą osobą, więc.... jak wiadomo płakałam jak głupia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Cytat z tytułu jest jednym z moich ulubionych :)

    Pozdrawiam ♥
    NO MORE CLOUDS

    OdpowiedzUsuń
  24. Co za piekny pisesł! :D
    http://allegiant997.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Mały Książę mnie wzruszył :) Niby taka niepozorna książka, ale bardzo mną poruszyła, troszeczkę przejrzałam nawet na oczy :)

    aansaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Mały Książe taka piękna książka z dzieciństwa - wspaniały czas! <3 Z chęcią przeczytałabym kolejny raz, by móc ją sobie przypomnieć :)
    Śliczny piesek! <3

    http://clauditta-blog.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń
  27. uroczy pies, a zdjęcia śliczne! :)
    pozdrawiam xx
    http://berry-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Jejku, uwielbiam małego księcia!
    [mój blog]

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudowny piesek:)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. HEj mozesz na blogach tak nie promowac swojego bloga serioo prawie na kazdym blogu widze twoj komentarz krótki bardzo i widac ze nie czytasz postów tylko dajesz sobie reklame!!!! Prosze cie wez sobie to do serca jak niektórzy pisza ci ładne długie komentarze to ty tez takie pisz a nie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dobrze wiem, że czytam i nie musze tego nikomu udowadniać :) Czasami wypowiem się w jednym zdaniu, ale istnieje takie coś jak wolność słowa :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  31. Bardzo lubię ten cytat, bo jest taki prawdziwy. Jeżeli powiemy komuś że go kochamy, stajemy się odpowiedzialni za tą osobę do końca:)

    nataliaa-cieslak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciekawy post. ;)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. uwielbiam tę książkę (i sama przygotowuję post związany z cytatem z tej książki :D)

    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Kiedy tylko przeczytałam temat od razu wiedziałam, że chodzi o moją ulubioną książkę. Mały książę najlepiej obrazuje definicję prawdziwej przyjaźni ;)

    Wróciłam, nowy post - zapraszam!
    Zaobserwuj jeśli ci się spodoba! ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  35. Ta lektura jest jedną z najlepszych i najczęściej przytaczanych :)
    Ja się zgadzam ze słowami lisa, piękny psiak ♥
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  36. Super post!
    http://otwtw.blogspot.com/2016/04/mystuff-troche-o-mnie.html

    OdpowiedzUsuń
  37. Ładna książka, taka z drugim dnem. Słowa lisa raczej rozumiem jak większość, czyli w odniesieniu do przyjaciół ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Na początku byłam zdziwiona taka książka, dopiero w gimnazjum? byłam przekonana, że nadaje się jako lektura, ale dla uczniów podstawówki. Później, gdy zaczęliśmy ją omawiać na lekcjach, odkryłam, że zawiera dużo cytatów, rad i przemyśleń. Niesamowita książka <3 Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Gdy omawialismy ta lekture w pierwszej klasie gimnazjum , wszyscy byli sceptycznie do niej nastawieni. Malej grupce osob sie podobala. Ja bylam nia zachwycona i bardzo mnie poruszyla. Az zaczelam ja opowiadac tacie. On sluchal z zainteresowaniem i sporo o tym rozmawialismy. Powiedzialam tacie , ze koniecznie musi ja przeczytac, bo niesamowite jest to jak ta historie mozna przewertowac odnosnie tak wielu rzeczy i jak to jest wymyslone. Tata usmiechnal sie i odparl: przeczytam przeczytam, ale zrobie z siebie blazna w autobusie. Dorosly facet czytajacy ksiazeczke dla dzieci. I zaczelisny sie smiac.
    Uwielbiam te oba cytaty jak i wiele innych.
    Powiem ci szczerze , ze masz swietne wyczucie czasu , bom ja akurat niedawno ogladalam animacje malego ksiecia z 2015 r. Wreszcie po polrocznych staraniach! Tak bardzo chcialam obejrzec. Bardzo mi sie spodobala. "" nie odchodz nie odchadz prosze , potrzebuje cie"" rozryczalam sie na tym i plakalam i plakalam. Zupelnie jakbym siebie slyszala gdy odchodzili ode mnie znajomi. Ja te wszystkie slowa interpretuje bardziej w stosunku do ludzi niz do zwierzat , ale tak zgadzam sie tak tez mozna. Hymmm odeszlo ode mnie szesciu przyjaciol w ciagu prawie , ze roku. I zyskalam utwierdzenie w moim prawdziwym przyjacielu , ktory byl jeszcze wczesniej i mnie wspieral , dzieki temu zblizylysmy sie do siebie. Nazywam zosie moim pocieszycielem duchowym, moim koszem. I zawsze mowie pozwol mi chociaz byc swoja chusteczka. Czesto tesknie za tymi co mnie opuscili. Bardzo przywiazuje sie do ludzi. To cb tez juz sie przywiazalam. I czasami mam ochote napisac do nich list z cytatem" jestes odpowiedzialny za to co oswoiles" ale i tak tylko pisze : tesknie, jak cos to jestem. Oswojenie to takie jakby zaadoptowanie kogos co wiaze sie z odpowiedzialnoscia za ta osobe i krzywdy jej zadane przez nas.tylko problem jest w tym , ze ludzie zapominaja o akcie przynaleznosci i wciskaja go w kat , daleko. Pismo kurzeje i starzeje sie ... poczatkowo wlasciciel dba o swojego pupila ,ale po jakims czasie mu sie to nudzi. Zapomina...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też oglądałam i łzy mi poleciały. Piękny film. Jeśli chodzi o przyjaciół, tez niedawno ich straciłam.. Wiem co czujesz. Jeśli masz ochotę, możesz zawsze do mnie napisać. Dziękuje bardzo za taki cudowny komentarz <3

      Usuń
  40. Bardzo lubię twojego bloga, mimo że czytam go od niedawna. Co do filmu to kocham go, oglądałam jak byłam młodsza i płakałam.


    http://mvrcelia.blogspot.com/ zapraszam i proszę o opinie w postaci komentarza, gdyż dopiero zaczynam, a na twojej opinii mi zależy :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo lubię Małego Księcia. Gdy przeczytałam twój post od razu przypomniał mi się jeden z cytatów "Kilometry nie znaczą nic, gdy ktoś jest dla ciebie wszystkim". Zgadzam się z Tobą w 100% powieść jest jak najbardziej poruszająca.
    Miłych wakacji!!!
    Zapraszam: http://jujcia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. To jest chyba najlepsza książka, uważam, że każdy powinien ją przeczytać. Wiele spotkałam w życiu ludzi, którzy mnie "oswoili" i odeszli bez słowa albo z głupim argumentem. Lisek dobrze gada.

    Dziękuję za odwiedzinki <3 pozdrawiam

    madame-lucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i obserwację, to daje mi motywację do dalszej pracy ♥

R I L S E E E © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka