Nastolatku, weź sprawy w swoje ręce...

Człowiek człowiekowi nie równy. Każdy z nas jest inny. Inaczej reaguje na różne bodźce, ma inny tok myślenia i każdy inaczej radzi sobie w danych sytuacjach. Więc czemu chcesz żyć tak jak inni? Jest w twoim otoczeniu ktoś, kto ma plany. Naszkicował swoją przyszłość i realizuje plan. Oglądasz się za tą osobą i starasz się postępować podobnie. Za kilka lat zostajesz sam. Musisz sam sobie radzić i być może, jesteś na niekorzystnej dla Ciebie pozycji. Może trudno masz wyobrazić sobie taką sytuację, więc postaram się pomóc. Wybór kierunku dalszego rozwoju. Zaobserwowałam, że duża ilość osób wybiera kierunek liceum/technikum taki, żeby mieć znajomego obok siebie. Głównie jest tak: mam przyjaciółkę, która zaplanowała sobie, że będzie lekarzem. Nienawidzę chemii i biologii, ale pójdę razem z nią, bo nie będę sama. Czy to ma sens? Przecież potem każdy pracuje dla siebie, zakłada swoją rodzinę. Musisz się odważyć i sam zadecydować o swoim życiu. Zbliżają się egzaminy. Uczniowie dzielą się na dwie grupy: osoby powtarzające codziennie, wypełniające testy i stresujące się miesiąc przed oraz na osoby, które zaczynają stresować się dzień przed i próbują nadrobić trzy  lata w jeden wieczór. Nie ukrywam, że zaliczam się do drugiej grupki. Póki co, nie stresuje się. Uważam, że lepiej stresować się przez trzy dni, niż cały miesiąc. To wpływa źle na zdrowie. Ale jeśli Ty wolisz uczyć się, powtarzać - zrób to. Nie oglądaj się na swoich znajomych, na ich komentarze. Im może nie zależy na dobrej szkole tak, jak Tobie. Twoja przyszłość należy do Ciebie. Oni potem Tobie nie pomogą. Czemu jednak ludzie nie chcą postępować według własnej woli? Oto cytat, który jest odpowiedzią idealną: Weź życie we własne ręce. I co się wtedy stanie? Coś strasznego: nie będzie kogo obwiniać. 
płaszcz - Wholesale buying

płaszcz - Wholesale buying
 
KONKURS!
Jeżeli chcesz, abym wypromowała Twojego bloga, to weź udział w konkursie. Wystarczy podać cenę płaszczyka oraz link do swojego bloga w komentarzu. Ja wylosuję trzy blogi i polecę je w przyszłym poście. Powodzenia ;)
 
  
prywatny facebook - INSTAGRAM - TUMBLR  - Snapchat: rilseee

Udostępnij ten post

59 komentarzy :

  1. Właśnie też zayważyłam, że ludzie bardzo często kierują się wyborem innych a to totalna głupota! Powinnyśmy kierować się własnymi odczuciami, a nie czyimiś. Wyjątkowo ładne zdjęcia i śliczny płaszczyk!

    asadowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładny płaszczyk ale bluzeczka jest genialna !

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że poruszyłaś ten temat na blogu. Młodzi ludzie często podążają za znajomymi. Rok temu stanęłam przed wyborem szkoły liceum/ technikum. Moja koleżanka z którą byłam od przedszkola wybrała technikum i bardzo chciała bym z nią chodziła do tej szkoły , ale ja postanowiłam iść do liceum, gdyż mam swoje małe plany na przyszłość, a jeżeli nie wypalą, wtedy nie będę tej winy na nikogo mogła zwalić, no jedynie na siebie. Dlatego nie warto moim zdaniem podążać za wszystkimi tylko iść swoją ścieżką, gdyż w końcu i tak nasze drogi z przyjaciółmi się rozejdą. Ładne zdjęcia :) Pozdrawiam.
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. 9.19$. Ja 3 lata stając przed wyborem szkoły zdecydowałam, że nie pójdę ze znajomymi do jednej klasy tylko po to żeby nie być sama. Stwierdziłam, że to moje życie, trzeba podjąć ryzyko i działać. Trafiłam na fajnych ludzi i jakoś dałam radę się odnaleźć w tłumie, teraz będzie nam się baaardzo ciężko rozstać.

    http://flawlessgold.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uroczo wyglądasz. Piękny płaszczyk - 9.19$
    Poza tym masz rację, że każdy powinien sam decydować o swoim życiu u nie patrzeć na innych. W wyborze liceum myślałam tylko o sobie i moim szczęściu, że studiami teraz jest podobnie, choć jedna moja kumpela wybiera się ze mną na ten sam kierunek.
    nataliapfotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Święta prawda. Wiadomo, jak pójdziesz z przyjaciółką dalej do szkoły, to zawsze raźniej, ale bez przesady, w końcu to od ciebie zależy co będziesz kiedyś robić. I w ogóle trzeba się usamodzielnić. Ja też zaliczam się do tej drugiej grupy, już myślałam, że tylko w moim mieście są tacy ułomni. XD
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne zdjęcia :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy wpis oraz ładne zdjęcia.
    yelloow-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Podpisuję się obiema rękoma pod tym, co napisałaś. Mam tylko nadzieję, że młodzi z tego kiedyś wyrosną :)
    Piękny płaszczyk (9.19$)

    xaniell.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. tez kiedys o tym pisalam, boimy sie odpowiedzialnosci.

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj tak, ludzie boją się odpowiedzialności za swoje błędy i porażki, pewnie dlatego niektórzy są tak uzależnieni od drugich. Cudownie wyglądasz, płaszczyk jest boski! :)

    Buziaki ♥
    KWITNĄCA PRZESTRZEŃ - ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  12. Mądry post i jeszcze cudowne zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Nawet nie wiesz jak miło mi się czytało ten tekst :) No niestety wiele osób postępuje tak jak to opisałaś "Ona nie idzie to ja też nie" albo na odwrót. Wynika to z tego, że nie chcemy się czuć samotni w tym co robimy, ale kiedyś będzie trzeba rozstać z tą drugą osobą, więc trzeba robić to co się uważa za dobre dla nas, a nie to co robi ktoś inny.
    Śliczne zdjęcia

    Pozdrawiam
    http://with-dreams-of-the-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Problem o którym napisałaś jest chyba jedna z większych głupot w czasach szkolnych.. ja osobiście poszłam tam gdzie chciałam i byłam sama w klasie, nie patrzyłam na stare znajomości. Jeśli jest to prawdziwa przyjaźń, to do dziś będzie kontakt, tak jak ja mam, a przecież kończę już liceum :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Powinniśmy sami podejmować decyzje i nie kierować się tym, co robią inni. :)

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba - skomentuj lub zaobserwuj, by być na bieżąco! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<




    OdpowiedzUsuń
  16. Płaszczyk jest świetny ale ta koszula to cudo!
    Zapraszam na konkurs do mnie, do wygrania tangle teezer i inne nagrody!

    http://pastelowa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. ślicznie wyglądasz, muszę ci powiedzieć , urzekło mnie pierwsze zdjęcie.
    Zgadzam się z tobą, tak jak często się to zdarza( To po polsku w ogóle?)Nie znam żadnej osoby, która by szła na kierunku by mieć towarzystwo. Powiem ci szczerze,że ja nie sama hymm nie mogę się doczekać kiedy będę mogła poznać nowych ludzi i zmienić rzeczywistość. Ja planuje kierować się na architekturze. Może pójdę na mat-fiz.Nie wiem do końca. dobrze to napisałam z tymi grupami, tylko zabrakło mi jednego" najcześciej jest tak,ze ci co się martwia, starają, nie są docenia" Chyba należe do pośredniej grupy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja planuję pójść do liceum na kierunek mat-fiz ;)

      Usuń
  18. ale napisałam : * napisałAŚ z tymi grupami, * architekture.
    Maja klawiatura :/

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny ten płaszczyk! Pozdrawiam :)

    http://aniaanaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Genialny płaszczyk! Cała stylizacja też bardzo mi się podoba. Zgadzam się z tym co napisałaś.
    Cena płaszczyku - 9.19$

    neversaynever171.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowny płaszczyk i fajnie przemyślane, logiczne słowa notki :)
    nulaamynewblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ładne zdjęcia ! Zapraszam do mnie !http://lifebyadusska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. O, bardzo dobrze, że poruszyłaś ten temat, ponieważ zauważyłam, że wśród nastolatków to ogromny problem. Bardzo dużo osób wybiera profil liceum ze względu na kolegę/koleżankę, co może być zgubne. Ja poszłam do klasy, w której nie znałam ani jednej osoby, ponieważ wiedziałam, że ten profil to to, co lubię i nie żałuję. Szybko się zaaklimatyzowałam i poznałam nowe,cudowne osoby <3
    Śliczne zdjęcia i stylizacja :)
    Płaszcz - 9,19$
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Myślę, że podejmowanie decyzji pod przyjaciół nie jest dobrym wyborem i nie koniecznie odpowiednim dla nas :)

    http://anothergirlinthesea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. dokładnie tak! ja np. z podjęciem szkoły nie kierowałam się, gdzie idą znajomi - poszłam tam, gdzie chciałam ;)

    pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Nigdy nie rozumiałam osób które szły za kimś bo się przyjaźnią.. To dla mnie głupota. Jeśli ta przyjaźń jest aż tak silna że jedna z nich potrafi się poświęcić to równie dobrze może przetrwać rozłąkę :)
    Świetne zdjęcia!

    Pozdrawiam
    http://wkomenda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ciekawy wpis! Każdy powinien mieć plan na siebie i się go trzymać, osiągać swoje cele i spełniać marzenia. Nie oglądajmy się na innych, bądźmy wyjątkowi :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: klik

    OdpowiedzUsuń
  28. Musimy wiedzieć co czujemy i tym się kierować, dokładnie! Świetne zdjęcia!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak się cieszę, że przeżyłam liceum, maturę, zimowanie na filologii, poprawianie 3 matur równoczesnie ze studiami(wiecie, wazniejsza była dla mnie nowa miłość ps. nie żałuję) i w efekcie dostałam się tam gdzie chciałam. Z zainteresowania i dla celów osobistych, dla własnych satysfakcji,nie dla rodziców, kolegów, bo poszłam sama na te studia. Kierujcie się rozsądkiem i sercem jednocześnie, ale na pewno nie znajomymi :)

    OdpowiedzUsuń
  30. 200% prawdy :)
    Ludzie niestety nie zostają z nami do końca.
    Zostajemy sami sobie i siebie należy słuchać :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ludzie nigdy nie są z nami do końca, niestety tylko nieliczni, szczere, ale smutne, zdjecia super :) http://moniaankaaphotography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Dokładnie ludzie boją się odpowiedzialności, nie chcą brać konsekwencji za swoje życie, ale najlepiej zająć się sobą i wygrać własne życie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. świetne zdjecia :)

    obserwuję!
    zapraszam do mnie http://meowtix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Love this! I enjoyed reading your post dear.


    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM
    INSTAGRAM @BEAUTYEDITER

    OdpowiedzUsuń
  35. super płaszczyk :D
    http://mypink-glasses.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetnie wyglądasz!
    Zgadzam się z Tobą, często podążamy za innymi ludźmi, robimy to co oni, a to jest najgorsze, co możemy zrobić SOBIE. Mamy własne życie, którym sami musimy pokierować, a nie robić to, co podyktuje nam otoczenie!
    Płaszcz - 9.19$

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  37. Fajny płaszcz skusze sie do kupna :)

    http://treamicii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Każdy powinien sam o sobie decydować jeśli nie chce miec pozniej do nikogo pretensji;) nikt zycia za nas nie przezyje.

    OdpowiedzUsuń
  39. Mnie zauroczyła bluzka w kotki najbardziej :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  40. Oj, zdecydowanie się z Tobą zgadzam, trzrba wziąć sprawy w swoje ręce i działać, nie patrzeć na innych.

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo dobrze, że poruszyłaś ten temat. Płaszcz cudowny!
    Cena: US$9.19
    pelnapasji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Faktycznie coś w tym jest ;-) Fajny płaszcz <3

    OdpowiedzUsuń
  43. Masz rację, trzeba walczyć o swoje. Za dużo osób powtarza czyjeś zachowania, zamiast dla odmiany pomyśleć o własnej przyszłości.
    Pozdrawiam,
    Sol
    https://turystycznyprzewodnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Udanego dnia, moja droga :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Cudny kolor tego płaszczyka <3
    http://magdelblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Piękny masz kochana ten płaszczyk!

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja jako jedyna z mojej klasy gimnazjalnej poszłam sama do liceum, gdzie nikt z moich znajomych nie szedł :) Ludzie się pytali czy się nie boje, bo tak to zawsze jakieś wsparcie, ale co mi tam było szkoda, poza tym było to liceum z profilem teatralnym, a bardzo chciałam na nim być. Było fajnie, pierwsze dni oczywiście strasznie ale potem już z górki :) Rok później trafiłam do Danii, do szkoły Duńskiej z samymi Duńczykami - było gorzej :p
    Super post :) Piękny płaszczyk :)
    http://clauditta-blog.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń
  48. Amazing outfit! LOVE the shoes!

    OdpowiedzUsuń
  49. Masz rację. Powinniśmy wziąć w końcu sprawy w swoje ręce i nie oglądać się na innych. Bądźmy oryginalni!
    Kliknęłam: $9.19
    http://written-by-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i obserwację, to daje mi motywację do dalszej pracy ♥

R I L S E E E © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka