Po co robić coś na siłę?

Ludzką naturą jest to, że czasami tracisz chęci do różnych rzeczy. Jeden raz, drugi, a za trzecim masz pełno siły i motywacji. Wracają chęci, a Ty wracasz z podwojoną energią do pracy. Lecz bywa również tak, że pewne czynności stają się Twoją rutyną, codziennością i przyzwyczajeniem. Zmuszasz się do wykonywania ich. Za każdym razem, gdy pomyślisz o tym, że musisz wykonać ową czynność - czujesz wielka niechęć. Mimo to, stawiasz temu czoło. Idziesz mimo wszystko. Robisz to , aby tylko zrobić. Tak jest cały czas. Nie lepiej tego nie robić? Wiem, że z rutyny ciężko jest zrezygnować. Boisz się tej zmiany, bo jesteś przyzwyczajony. Ale bez chęci możemy uzyskać tylko pracę nieefektowną. Rezultaty będą niezadowalające. To tylko strata czasu. Dodatkowo gdy będziesz rozpoczynał każdy dzień z  myślą o tym, że musisz zrobić coś nieprzyjemnego, Twoje samopoczucie nie będzie najlepsze.  Po co tak się męczyć. Większość może pomyśleć, ze zwariowałam, ale z nauką też tak jest. Zmuszasz się do niej. Bez chęci zdobycia wiedzy i motywacji, nie zdziałasz za dużo. Podstawą sukcesu jest wiara i dobre podejście. Dopiero wtedy oswoisz się z informacjami i wiedzą. Na pewno dobrze to wiesz i nie mówię tu nie wiadomo jakich nowych rzeczy. Musisz to tylko sobie uświadomić. Tak może być również w przypadku relacji z innymi, np. w związkach. Dwie zakochane niegdyś osoby już nic nie czują. Nawet nie zauważyły kiedy to uczucie zgasło. Są ze sobą z przyzwyczajenia. Lecz pytanie brzmi: Po co? Po co robić coś wbrew sobie? Już jest wiosna. Czas na zmiany, uporządkuj swoje myśli i rób to co sprawia Ci przyjemność.

  
prywatny facebook - INSTAGRAM - TUMBLR  - Snapchat: rilseee

Udostępnij ten post

57 komentarzy :

  1. Super zdjęcia! Też uważam, że nie warto robić niczego na siłę :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ludzie boją się zmian, często bywa tak ,że jest wygodnie i robią coś z przyzwyczajenia. Ciężko jednak zmusić kogoś do tego aby coś zmienił w swoim życiu. Tak jak i każdy z nas w pewnym momencie uświadamia sobie, że zmiany to jednak coś co wyjdzie każdemu na dobre :)
    Pozdrawiam ! :)

    http://czaswobiektywie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne zdjęcia. U mnie rutyna są obowiązki domowe, dzieci. Czasami mam już dość, ale wystarczy jeden uśmiech synka bądź córeczki i żyć dalej się chce :) w sumie czuje się spełniona.

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz rację, trzeba postawić sobie to pytanie.

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładne zdjęcie :) Zgadzam się z tobą ja sama już "wyskoczyłam" z mojej zimowej rutyny i teraz zamiast siedzieć w domu bawię się z psem lub jeżdżę na rolkach czy też spotykam ze znajomymi. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz całkowitą racje :) Dzisiaj chce dodać coś na bloga w kwestii dążenia do celu, też myśle podobnie więc może Ci się spodoba!
    http://julietguliet.blogspot.com/ zapraszam na mojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietnie piszesz i na ciężkie tematy, mega plus za to :)
    Www.kayleenbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się, ważne jest właściwe podejście i wiara. Tych wartości często mi brakuje. Ładne fotki :)
    nataliapfotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety z nauką jest tak, że po prostu trzeba. Z resztą się zgadzam :)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładne zdjęcia. Zgadzam się z Tobą, że robienie czegoś na siłę nigdy nie przyniesie nam wymarzonych efektów, dlatego trzeba przestawić się na właściwe podejście. Pozdrawiam.
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie też kiedyś pisałam post odnośnie tego, że często boimy się zmian więc trwamy w tej rutynie, a to błąd. Czasem warto zaryzykować i na pewno NIE warto robić nic na siłę.
    Kolejny bardzo mądry post :)
    Śliczne zdjęcia.
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie lubie monotonności. Masz całkowitą racje ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mądre słowa! Przyznam, że skłoniły mnie do refleksji.
    Śliczne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Taaak, to ważne, by robić w życiu to, co się lubi i nie zmuszać się do niczego siłą... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. PS. Mam ogromną prośbę... ;) Dodasz komentarz u nas raz jeszcze? Niechcący zamiast OPUBLIKUJ kliknęłam USUŃ i mi się skasował... :(
    https://turystycznyprzewodnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. także jestem za tym aby robić to co się lubi, przecież nic na siłę! :)
    świetna stylizacja!
    http://mey-meyy.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  17. Simply beautiful and it is perfect on you!

    http://chicglamstyle.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zdecydowanie się z Tobą zgadzam - wiara w siebie to podstawa :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Supi buty :) Mądrze piszesz ! ;) Obserwujemy i liczymy na ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zmiany są rzeczą nieuniknioną, stojąc w miejscu i trzymania się kurczowo, popadamy w czarną otchłań, zżerają nas lęki, czasami trzeba przeczekać, aż czarne chmury popłyną z naszego nieba, które stanie się jasne i błękitne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. jesli cos ma nam nie sprawiac radosci, to nie ma w tym zadnego celu, a zycie jest krotkie.

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. nie warto robić nic na siłę, bardziej się tym męczymy niż mamy z tego radość ;)

    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Dałaś mi dużo do myślenia masz racje czas na zmiany ! :)

    http://treamicii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. To prawda, nie warto robić czegoś na siłę !
    Bardzo ładne zdjecia !

    http://lucy-lusia2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdecydowanie nie warto sie do niczego zmuszac, trzeba wiedzieć czego sie chce w życiu, nie ulegać presji otoczenia i robić to co sie lubi, a nie zmuszać sie dla sławy czy pieniędzy.

    mvrcelia.blogspot.com pod najnowszym postem niespodzianka, dotycząca twojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Robienie czegoś wbrew sobie nigdy nie wychodzi na dobre.

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Udanego dnia, moja droga!

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Tak już chyba jest, że ludzie boją się zmian, które raczej zawsze wychodzą na lepsze. Robienie czegoś wbrew sobie nie jest dobre i normalne, że nic nam z tego nie wyjdzie, a niektórzy nie chcą tego dopuścić do siebie.

    Buziaki ♥
    KWITNĄCA PRZESTRZEŃ - ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo interesujący post, zgadzam się z jego treścią :)
    Pozdrawiam :)
    https://aleksisaliss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudownie wyglądasz! http://hihania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Właśnie to jest moim problemem. Szybko tracę zapał, chęci.. Poddaje się.

    http://aaleksm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Masz rację wiele rzeczy robimy na przekór sobie, bo do tego przywykliśmy, ale nie daje nam to satysfakcji to dlaczego z tego nie zrezygnować i spróbować odnaleść coś co będzie na.nowo nas nakręcać i sprawi, że rutyna zniknie. Mamy tylko jedno życie i musimy wykorzystać je w 101% :)

    Swoją drogą ładne zdjęcia :3
    kasia-kate1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Pytanie często zadawane. Szkoda jedynie, że czasem łatwo Nam nie jest na nie odpowiedzieć...
    Bardzo ładne zdjęcia :)
    http://vicci-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Moim zdaniem nie ma co robić rzeczy na siłę, jeśli nam to nie sprawia przyjemności powinniśmy odpocząć od danego zajęcia. Jeśli robię coś na siłę nie daje z siebie 100% i wole poczekać, aż chęci wrócą :)

    http://by-paolka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Słyszałam kiedyś, że jakiś nauczyciel zadawał uczniom zadania z fizyki. A było ich aż 40 i to na drugi dzień. Ja bym zwariowała :D U mnie rutyna to standard.
    Piękne zdjęcia :)
    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  36. Piękne zdjęcia! :)
    Ja nie lubię robić czegoś z przymusu czy na siłę.
    Wolę przeczekać i zająć się czymś innym :)
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Robienie czegoś na siłę to chyba zwykła strata czasu. Bardzo ładne zdjęcia:)

    racjonalny empiryk - klik

    OdpowiedzUsuń
  38. Kolejny bardzo fajny post. Świetne zdjęcia :*
    Uwielbiam takie inspirujące i kreatywne posty.
    Takich blogów powinno być zdecydowanie więcej <3
    Czekam na kolejny wpis.

    Zapraszam na konkurs do wygrania Kylie Jenner Lip Kit
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  39. Ładne zdjęcia.
    Fajnie się czytało. Poklikasz u mnie w linki w poście.? Będę ogromnie wdzięczna. http://nicole-500.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Dokładnie ;) nie warto robić coś na siłę ;) dlatego pewne rzeczy należy raz za czas robić inaczej tak aby nie były rutyna :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. U mnie mnóstwo zmian.. niby na dobre ale nostalgia pozostała..:p

    http://www.justcleo.pl/2016/04/sporty-chic-outfit-with-grey-overcoat.html

    OdpowiedzUsuń
  42. Energia życiowa to faktycznie jakaś sinusoida, ja chyba jestem w dołku obecnie haha
    ❤ blog

    OdpowiedzUsuń
  43. Faktycznie, ważne jest aby robić coś z przyjemności a nie z przyzwyczajenia. Stajemy się bardziej szczęśliwsi i pogodniejsi, i sprawiamy wrażenie dużo bardziej sympatyczniejszych gdy na naszej buzi widnieje uśmiech :) Świetne refleksje nad naszą codziennością. Chętnie zaobserwuje i oczywiście zapraszam do mnie :)
    http://to-find-yourself.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Uważam, że masz bardzo dobry gust :) świetna stylizacja :)

    Kochana mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/04/wiosenne-nowosci-z-romwe-i-shein.html
    Z góry dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  45. Super ubrania :)

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Po robieniu czegoś na siłę nie mamy z tego żadnej satysfakcji :)
    nulaamynewblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Jestem osobą, która w życiu chce spróbować wszystkiego. W podeszłym wieku nie chcę żałować, że nie zrobiłam tego na co miałam ochotę. Wiąże się to z czynnościami, zajęciami, które nas męczą. Już teraz wiem, że nie zostanę piosenkarką, nie będę grać na żadnym instrumencie, ani nie zamieszkam w rodzinnej wsi. Lubię podróże, sport i modę. Wolę krztałtować się w tym kierunku, niż siedzieć w szkole muzycznej i grać żmudną melodię.

    http://alexandrachmiel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Akurat ja nie mam większego problemu z rutyna. Może i czasem coś się powtarza i nie chce tego robić, ale czasem trzeba. Z czynności które sprawiają, że nie mamy ochoty na nic chyba lepiej zrezygnować.
    Littleredcherrysmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Akurat ja nie mam większego problemu z rutyna. Może i czasem coś się powtarza i nie chce tego robić, ale czasem trzeba. Z czynności które sprawiają, że nie mamy ochoty na nic chyba lepiej zrezygnować.
    Littleredcherrysmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Nauka. Ta. Musimy się wtedy zwyczajnie zmotywować

    OdpowiedzUsuń
  51. wiesz jaka jesteś? Niesamowita. Przeczytałam na razie dwa pierwsze posty o rutynie i egzaminach ale na tym nie skończę. Całkowicie się z Tobą zgadzam. Wszyscy każą mi iść do liceum a ja wole iść do technikum bo uważam że po nim będę w lepszej sytuacji. Ale ty mnie zmotywowałaś do asertywności.Twój blog nie jest kolejnym nudnym postem o ciuchach, tylko widać że dajesz tu trochę siebie. Nie przestawaj! <3
    Zapraszam do mnie, allofmeginger.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo za tak wspaniałe słowa <3

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i obserwację, to daje mi motywację do dalszej pracy ♥

R I L S E E E © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka