Byłam w więzieniu?! #1

Na przełomie czerwca i lipca (30.06-03.07), wraz z rodziną wybrałam się na wakacje. Nasza ekipa była dość liczna, gdyż w finale wynosiła 13 osób. To był najlepszy wyjazd, ponieważ był ze mną mój chłopak. Wyjechaliśmy do Krynicy.  Opowiadałam Wam już o tym trochę, ale wreszcie zmobilizowałam się - i tak jak obiecałam - piszę o tym oddzielny post. Byłam w trzech miejscach i postanowiłam, że zrobię z tego małą serię. Pierwszy, czyli dzisiejszy post będzie o Sztutowie.  Jadąc do głównego celu, zatrzymaliśmy się w Obozie koncentracyjnym ,,Stutthof", który mieści się właśnie w tym mieście. Skąd tytuł "(..)więzienie"? Otóż mój tata, przez pomyłkę w rozmowie telefonicznej powiedział: Jestem w więzieniu. Pomyślałam, że to przyciągający uwagę tytuł. Ten  Obóz to muzeum utworzone staraniem byłych więźniów KL Stutthof. Wejście jest darmowe, aczkolwiek parking już nie. Ale naprawdę warto. Bardzo spodobał mi się brak przewodnika. Można samemu swobodnie poruszać się po całym muzeum. Mówiąc szczerze, nie lubię słuchać, a praktycznie nigdy nie słucham przewodników. Jeśli coś mnie zainteresuje, sama o tym przeczytam na tabliczkach. Przechodząc dalej..  Wchodząc do każdego budynku możemy poczuć się jak w tamtych czasach. Widziałam ich łóżka, stroje, łazienki, szpital. Była również gazownia, niestety nie można było do niej wejść. Zrobiłam bardzo dużo zdjęć, ale wybrałam tylko te najciekawsze. Najbardziej przeraził mnie stos butów, a raczej pozostałości po nich. To straszne co człowiek może zrobić z drugim człowiekiem. Nie przepadam za historią. Na początku myślałam, że zanudzę się na śmierć w tym muzeum, aczkolwiek myliłam się. Bardzo mnie wszystko zainteresowało. Możliwość dotknięcia, zobaczenia, chodzenia po polu, na którym kiedyś zabijano.. Straszne. Mam nadzieję, że dzięki zdjęciom chodź troszkę wczujecie się. Po Sztutowie jechaliśmy od razu do naszego apartamentu. Nie licząc stacji benzynowych, restauracji, Sztutowo to jedyny dłuższy przystanek. Naprawdę polecam zatrzymać się i poświęcić chwilkę. Był ktoś? Wierzę, że taka wakacyjna seria spodoba się. Przed nami jeszcze dwa posty. Zapraszam do oglądania zdjęć.


  
prywatny facebook - INSTAGRAM - TUMBLR  - Snapchat: rilseee

Udostępnij ten post

43 komentarze :

  1. Lubię tego typu wycieczki. Ja ostatnio zwiedzałam Wolfschanze ;)Klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to bym chyba nie umiała wejść do takiego miejsca. Sam fakt, że byli tam kiedyś masowo zabijani ludzie... już mi się słaabo robi. Masz rację człowiek potrafi wyrządzić dużo krzywdy, ale żeby drugiemu człowiekowi? Nie do pomyślenia.

    http://daruciaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nigdy nie byłam w Krynicy. Tytuł na prawdę przyciąga uwagę :) Ja tak jak Ty nie przepadam za historią jednak jeśli miałabym spędzić zwiedzanie z np. koleżankami to z chęcią bym na taki wyjazd się wybrała.
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam w obozie koncentracyjnym w Auschwitz - tam można było wejść do komór gazowych. Już od samego progu można było poczuć tą ciężką, złowrogą atmosferę śmierci... To było przygnębiające... Jak gdyby nagle cały świat zwalał ci się na bark, uświadamiając ci, jak straszne rzeczy działy się na tak małej powierzchni, jak zdradliwe okazały się być te ściany z betonu i dach z otworami...
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie takie miejsca przerażają. Niedaleko mojej miejscowości jest także obóz Gross-Rosen. Byłam tam i nie mogłam później przez wiele godzin dojść do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo interesuję mnie historia z tych lat.
    Sama chciałabym uczestniczyć w takiej wycieczce :D

    Pozdrawiam
    http://kaktusik-miedzy-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam tam, widoki były jak dla mnie przerażające, ta świadomość jak kiedyś ludzie mogli przetrwać w takich warunkach.. Dodatkowo wcześniej przerobiłam kilka powieści dokumentalnych na temat obozów, więc miałam już pełny obraz tego, co się tam działo..
    http://ysiakova.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Od razu przypomina mi się film "chłopiec w pasiastej piżamie". Też niezbyt lubię historię, ciekawią mnie tylko czasy 1/2 wojny światowej i tyle. Ciekawe miejsce, aczkolwiek przerażające :(

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie byłam nigdy w takim obozie ale chciałabym zobaczyć jak oni żyli jak oni mogli robić to drugiemu człowiekowi ale nie wiem czy dała bym radę...

    OdpowiedzUsuń
  10. Przerażające zdjęcia, dziwnie bym się czuła wchodząc tam :D Ale super relacja! :)
    Pozdrawiam :*

    [MÓJ BLOG]

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje sie być to ciekawe miejsce :)
    zuzik-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam w Sztutowie i w Oświęcimiu...przygnębiające miejsca/Karolina


    OdpowiedzUsuń
  13. Byłam tam też, miejsce z duszą.

    OdpowiedzUsuń
  14. aż ciarki przechodzą ..
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie przepadam za takimi miejscami, bo jak pomyślę jaka tam była historia to wrr...

    http://nataliakaczmarek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Byłam tam jakieś 6 lat temu. Jednocześnie niesamowite i straszne miejsce. Po wizycie tam potrzebowałam kilku godzin, żeby dojść do siebie. Bardzo lubię historię, więc pod tym względem to miejsce jest świetne. Nie wiem, czy wiesz, ale był to pierwszy obóz (początkowo nie koncentracyjny) na terenie Polski

    sowiarenka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Też zwiedzałam ten obóz i buty też mnie zaszokowały. Mam wrażenie, że w takich miejscach zawsze panuje chłód i ciężka atmosfera, może dobrze, bo to skłania do refleksji nad okrucieństwem międzyludzkim :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Post bardzo dobry, świetne zdjęcia. Ja niestety nie jestem zwolenniczką odwiedzania obozów koncentracyjnych, to nie na moje nerwy. Ostatni raz po tym, jak odwiedziłam to miejsce, nie mogłam spać przez 3 noce :) Za bardzo wczuwam się w takie klimaty niestety. Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Matko te ubrania!
    Kojarzą mi się z filmem "chłopiec w pasiastej piżamie."
    Ja odwiedzałam z klasą obóz koncentracyjny w Treblince, jednak tam nic z niego praktycznie nie zostało.
    Chciałabym zobaczyć Auschwitz

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Niezwykle interesujące miejsce :)

    Buziaki ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  21. Byłam tam rok temu. Mimo iż nie lubie takich klimatów-mega mi sie podobało :D

    nxbrooo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja sie raczej boje takich miejsc.

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Warto znać trochę historii. Śliczne zdjęcia!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Czasem fajnie poznać coś z innej strony, ale ja bym się bała, mam zbyt bujną wyobraźnię :) przy okazji zapraszam n mojego bloga :) byqlaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo lubię zwiedzać tego typu miejsca ! ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Takie rodzinne wyjazdy są świetne. :)

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny blog i ciekawe posty! :D
    Jak masz chwilę wpadnij do mnie: nieboniejestgranica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Smutne, nawet nie wiem jak można było tak krzywdzić ludzi :(
    meegstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Moim zdaniem, to, co działo się w tamtych czasach było szczytem okrucieństwa ludzi. Jak można było mordować dziennie kilka tysięcy ludzi? Nie ważne, czy to dzieci, kobiety, czy mężczyźni, większość z nich nic złego nie zrobiła, a musieli zginąć :( Nie rozumiem, jak można być, aż tak okrutnym.

    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  30. Ze względu na szacunek do osób, które zostały tam zamordowane myślę, że obóz koncentracyjny to nie miejsce, aby na jego tle robić sobie zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
  31. Sztutowo to miejsce mojego dzieciństwa jeśli chodzi o dzieciństwo, tyle razy obok tego obozu. Ja za to bardzo interesuje się historią, a najbardziej tą II wojny światowej..Chyba wszystko jeśli chodzi o PW, ludność cywilną itp. znam na pamięć, a mimo to nadal nie przestaje mnie to przerażać..Jak można wyrządzić drugiemu taką krzywdę..Warto jednak odwiedzać takie miejsca.
    Świetna fotorelacja.
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Zapraszam do mnie! http://andziuuu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Dobrze, że Twój wyjazd był udany! Ja w Krynicy nigdy nie byłam, a bynajmniej nie przypominam sobie.
    Zdjęcia oddają charakter miejsca.
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Od razu skojarzyło mi się z Auschwitz, zresztą to podobne miejsce lecz na mniejszą skalę.

    PS. Są dwie Krynice : Morska i Zdrój, więc nie wiadomo o którą Ci chodzi (domyśliłam się, ale jednak) ;)

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. takie wycieczki wiele uczą ale jak dla mnie są trochę przerażające ;)

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Wizyta w tym miejscu wiele mnie nauczyła i uwrażliwiła na pewne sprawy. Takie wycieczki uczą.
    Zapraszam na moj blog http://julkowenawyki.blogspot.fr

    OdpowiedzUsuń
  37. Byłam w Auschwitz i to naprawdę przerażające, jak okrutny może być człowiek.
    ❤ blog

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja bardzo lubię historię i żeby nie inne plany, to pewnie pisałabym nawet z niej maturę - no bo w sumie jestem śmiesznym człowieczkiem - lubię matematykę, chemię i historię jednocześnie :D
    W tym miejscu na pewno nie nudziłabym się, uwielbiam takie miejsca zwiedzać. Najmilej i tak pamiętam bunkry w Osowcu-Twierdza - polecam ;)) Do Auschwitz też planuję się w końcu wybrać, w końcu w październiku zacznę trzeci rok studiów w Krakowie i trochę wstyd, że nie pojechałam tam, skoro lubię takie miejsca oglądać i tam zastanawiać się nad tym, jacy niektórzy ludzie są okropni i gdybać dlaczego tak musiała się historia potoczyć, a nie inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  39. Byłam tam, ale już tak bardzo dawno, że podczas oglądania zdjęć zastanawiałam się czy na pewno :) Mimo wszystko nie chciałabym odświeżać sobie pamięci, takie miejsca są dla mnie bardzo przygnębiające.

    OdpowiedzUsuń
  40. zawsze ciekawiły mnie takie miejsca
    zapraszam na NOWY POST i do obserwacji! <3 locastrica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. genialne miejsce! ;D

    zapraszam do mnie:
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Takie miejsca dają nam do myślenia nad naszym życiem, to może bardziej zaciekawić niz zwykłe muzeum historyczne, fajnie, że o tym piszesz
    photos-by-mef.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i obserwację, to daje mi motywację do dalszej pracy ♥

R I L S E E E © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka