Praktyka oporu

Lęk, odwaga, strach, tchórz, niepewność. W dzisiejszych czasach głównie w gronie nastolatków, presja grupy ma silny wpływ na zachowanie i na to, jakie podejmiemy decyzje. To czy się oprzemy, czy nie, ma ogromne znaczenie. Aby sobie poradzić w życiu, trzeba mieć dużo odwagi. Może wydawać się to dziwne, aczkolwiek poprzez odwagę, nie boimy się mówić to, co czujemy, mamy silną wolę.  Wyrażamy siebie. Pokonajmy lęk. Nikt nie kontroluje naszego życia. Nie bójmy się zapytać, najwyżej ktoś odmówi. Nie powstrzymujmy się przed powiedzeniem "nie"– najwyżej ktoś odsunie się od nas! Podejmuj decyzję, nie obawiaj się jej. Pokonując strach - wygrasz siebie, swoją wolność, czyli to, co najważniejsze w życiu. Człowiek z ograniczoną wolnością jest jak ptak w za ciasnej klatce. Co to wtedy za życie?  Niezadowalające, nieprzyjemne,  sensu nie ma. To, co cenne – ma swoją cenę, ale warte jest trudu. Na drodze stoi lęk i to właśnie jego musimy pokonać. Czym on właściwie jest, że może zawładnąć i rządzić naszym życiem? Przecież to tylko uczucie w naszym wnętrzu,nieprzyjemny stan emocjonalny związany z przewidywaniem . To my mamy nad nim kontrole, musimy tylko tę sztukę opanować. Akceptujmy braki, pracujmy nad sobą. Pytajmy, wymagajmy, troszczmy się i szanujmy. Życie jest jedno, a strach odcina od radości. Powiedz nie i pójdź swoją drogą. Twoje życie nie musi polegać na wiecznej zgodności. Opieraj się innym i walcz o swoje. A to wszystko dzięki pokonaniu lęku. Także do boju! Lęk schowaj, wyciągnij pogniecioną odwagę z kieszeni.  Powodzenia! Na marginesie: zdjęcia zostały wykonane podczas zeszłorocznych wakacji. Wyjęłam je z szuflady, wyczyściłam kurz i przedstawiam je tutaj, gdyż chwilowo nie mam aparatu. Mam nadzieję, że to jednorazowe.

Udostępnij ten post

29 komentarzy :

  1. Najtrudniej jest wyjść ze strefy bezpieczeństwa naszego mózgu- później to już z górki.
    Pozdrawiam, Mavselina (klik)

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie nie lubię czegoś takiego jak presja grupy. Myślę, że powinniśmy dobierać tak przyjaciół, żeby zawsze nas wspierali i kiedy odważymy się podjąć ryzyko byli przy nas, bo nie łatwo pokonać lęk ;)
    Pozdrawiam c; /~Kinga
    Unpredictabble

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie to obrałaś w słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja cały czas staram się poskromić moje małe lęki. Nie brakuje mi dużo odwagi jednak czasami mam pewną barierę i nie mogę się przemóc. Podoba mi się twoje porównanie do ptaka w klatce. Kiedyś nawet pisałam o tym posta. Bo właśnie tak się czułam. Jakbym była zamknięta.
    ig: oliwiaoleszczyk
    littleredcherrysmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Great look dear! :)
    vesnamar.blogspot.rs

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdjęcia! Ja często mam taką swoją barierę, którą ciężko mi przełamać...

    >>alicce-alice.blogspot.com<<

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wyglądasz :* Ja zawsze się stresuje przed publicznymi występami..
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest bardzo istotne, by pokonywać strach.

    http://live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasem ciesze się, że już nastoletnie czasy mam za sobą bo część tego o czym piszesz mam już za sobą i to chyba przychodzi z wiekiem, takie uświadomienie sobie, że hej to moje życie będę robić co chce :)

    >> vanillia96.blogspot.com <<

    OdpowiedzUsuń
  10. Bluza skradła te zdjęcia ☺

    Zapraszam do mnie. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  11. czasem mimo wszystko ciężko pokonać swoje lęki ;) świetne zdjęcia ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowicie podoba mi się bluza,
    mnie też często ciężko pokonać swoje lęki i strach, ale życie polega na przełamywaniu barier!
    http://ysiakova.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. presja grupy to najgorsze co może być !
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Super wpis:)Gratuluję:)Idealnie pasuje mi do akcji BezpiecznaJa. Zachęcam do poczytania i dołączenia:)Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja była w szkole wyśmiewana przez to, że jestem gruba :( Fajnie wyglądasz. Pozdrawiam
    jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. lovely :)


    INTERNATIONAL 100$ GIVEAWAY! check out: YOUNG BLOG

    OdpowiedzUsuń
  17. Super post. Bluza bardzo mi się podoba :) www.mysterious-natalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zdjęcia i super nagłówek bloga 😘

    OdpowiedzUsuń
  19. Great post dear!

    http://iameleine.blogspot.com/
    http://www.instagram.com/iameleineblog/

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczny Blog <33
    Piękne zdjęcia *.*
    Co powiesz na wspl obs ? :)

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i obserwację, to daje mi motywację do dalszej pracy ♥

R I L S E E E © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka