Ale masz śliczną floral print long dress!

Cześć Ania! Dawno Cię nie widziałam.  Wyglądasz beautiful. Twoja floral print long dress jest świetna. Ostatnio kupiłam sobie kilka white prom dresses, ponieważ szykuje się dużo imprez. Maybe chciałabyś pójść ze  mną na lunch? Sorry, ale muszę już iść. Zdzwonimy się! Bye. 
Być może nie najlepiej udało mi się wymyślić przykładową rozmowę, ale mam nadzieję, że nie wyszło najgorzej. Kilka razy miałam okazję mieć styczność z osobami, które wtrącają słowa angielskie do języka polskiego. Zaczęło mnie to bardzo zastanawiać. Czy to objawy szpanu? A może niekontrolowane odruchy będące wynikiem dobrej znajomości obcego języka? Jednego jestem pewna: to całkowity brak szacunku do naszego języka i jego totalne zaśmiecenie. Jeśli nie będziemy reagować i zwracać na to uwagi, to dojdzie do tego, iż to zjawisko wyeliminuje nasz ojczysty język. Dobra znajomość języka obcego to bardzo przydatna umiejętność. Ułatwia znalezienie dobrej pracy, czy porozumiewanie się z innymi na wyjazdach zagranicznych. Mieszkając jednak w Polsce, nie ma powodu, by nadużywać w rozmowach obcych słówek, zwłaszcza tych angielskich. A to robimy nagminnie. Coraz częściej i w coraz bardziej przyziemnych sytuacjach. Po co? Bo chcemy brzmieć nowocześnie. Warto jednak nie zapominać o swoim języku i o tym, jaki on jest piękny. Nasi przodkowie walczyli o niego. Okażmy szacunek.
spódniczka - Shein 

KONKURS! 
Jeżeli chcesz, abym wypromowała Twojego bloga, to weź udział w konkursie. Wystarczy podać cenę powyższych rzeczy oraz link do swojego bloga w komentarzu. Ja wylosuję trzy blogi i polecę je w przyszłym poście. Powodzenia ;)
Polecam:
http://tinypurposeofficial.blogspot.com/

Chcecie kilka nowych ubrań? Letnia wyprzedaż trwa, wszystkie ubrania wraz z 33% zniżką. Użyj kodu rgen na kolejne 10%! Zapraszam do Rosegal!
  
prywatny facebook - INSTAGRAM - TUMBLR  - Snapchat: rilseee

Udostępnij ten post

36 komentarzy :

  1. Ślicznie wyglądasz!
    Dokładnie, takie wplatywanie angielskich słów nie brzmi dobrze i dla mnie jest wkurzające, chyba że ktoś rzeczywiście nie do końca zna polski i nie ma innej opcji.
    Smutne jest też to, że jezyk polski jest zastąpiany przez slangi, które pochodzą też z angielskiego :)

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. czasami mam odruch że wplatam angielskie słowa, pięknie wyglądasz ! <3
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobnie jak ty uważam, że nie powinno się nadużywać innych języków. Ślicznie wyglądasz :)
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądasz zjawiskowo! ;)
    obserwujemy? pink--place.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. ale cudna jest ta spódniczka. śliczne zdjęcia.

    sukienka- $20.99
    bluzeczka w kwiaty - $11.99
    szary top - $10.59
    spódniczka - US$11.00

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oraz dziękuję za polecenie mnie w poście ^^

      Usuń
  6. Śliczne zdjęcia :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeju śliczne zdjęcia i pięknie wyglądasz. Zakochałam się w twojej spódniczce!

    OdpowiedzUsuń
  8. znam dużo ludzi którzy nie potrafią mówić po angielsku mimo wielu lat nauki - więc może jest to kwestia szpanu jak najbardziej ;) // skydancing.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz całkowitą racje. Śliczne zdjęcia.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Też nie lubię tego zjawiska. Świetna spódniczka :)

    http://crafty-zone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie również to irytuje, w rozmowie zawsze zwracam uwagę na to, czy ktoś używa takich wtrąceń
    Zapraszam na mój kanał:
    https://www.youtube.com/watch?v=iW5iqYMRZWI

    OdpowiedzUsuń
  12. Nienawidzę,gdy ktoś w naszym ojczystym języku wtrąca obcojęzyczne słowa, jest to tak irytujące, niepotrzebne. Po co? Dlaczego? Nie wiem. Polacy coraz częściej myślą, że to, że wtrącają słowa z obcego kraju jest bardziej "cool" jest to można powiedzieć tak, że jest bardziej fajne, bardziej można się popisać. Sądzą, że Nasz ojczysty język nie jest aż na tyle ekstrawagancki. :)
    Pięknie wyglądasz! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna stylizacja i bardzo fajna tematyka posta, miło się czytało :)

    1- $11.99, 2- $10.59, 3- $20.60

    klaudia-niescioruk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi zdarza się wtrącać, ale to bardziej z powodu tego, że posługuję się zagranicznym językiem i nie zawsze, że tak powiem w 100% się zdążę przedstawić, gdy zajmuje się czymś innym ;)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczna stylizacja i piękne zdjęcia. *.*

    Zapraszam: http://wikka-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładnie wyglądasz! :* Masz rację, wplatanie obcych wyrazów do naszego języka nie wygląda dobrze.
    Obserwuje :)
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  17. To zjawisko występuje coraz częściej, nawet w szkołach rozmawia się na ten temat.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ślicznie wyglądasz: obserwuję c:
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  19. Podoba mi się oryginalne połączenie notki współpracowej z tak ciekawym postem. Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie wyglądasz. Ja czasami mówię po angielsku, ale po to, by poćwiczyć język. Staram się nie wplatać jednak angielskich słów do zdań po polsku.
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Przyznaję się, że czasem też wtrącę jakieś angielskie słówko do rozmowy, ale zdarza mi się to rzadko, bądź w jakimś konkretnym celu. Masz rację, że nie powinniśmy zatracać naszego języka na rzecz innego. Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG
    1. $11.99
    2. $10.59
    3. $20.60

    OdpowiedzUsuń
  23. Super stylizacja! Fajnie ze wykorzystałas bąbelki do zdjeć, sa urocze :) Koniecznie zajrzyj do nas: www.pinkypromisegang.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Nieźle to opisałas ;p

    Hejka! Będzie mi bardzo miło, jeżeli wpadniesz na mojego bloga i zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  25. Hmm wplatanie anglicyzmów też mnie irytuje...
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  26. Piekna koszulka! Super wygladasz w tym looki i w tej uroczej spodnicy. Musze zajrzeć na wyprzedaż i skorzystać z dodatkowej znizki! Buziaki kochana

    Caiawichowska

    PinkyPromiseGang 👈🏻oddaje obserwacje

    OdpowiedzUsuń
  27. Fantastycznie! Nawet nie wiesz jak się cieszę, że mamy podobne zdanie na temat zapożyczeń słownych, najczęściej z języka angielskiego (chociaż z innych również, np. z niemieckiego czy rosyjskiego). Mnie osobiście bardzo to denerwuje, zwłaszcza nad morzem podczas sezonu. Co do stylizacji, spódniczka przykuła moją uwagę, jednak ja mam już w szafie za dużo czarnego. Pora u mnie na odkrywanie nowych kolorów. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mądre słowa! Często zapominamy o naszym języku i niepotrzebnie zamieniamy go na inne języki :(

    moszovska-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja jeszcze nie spotkałam się z tym, aby ktoś przy mnie używał dwóch języków na raz. Ale to prawda, jeśli rozmawiamy w języku polskim to powinniśmy rozmawiać w języku polskim a nie mieszać ze sobą kilka języków. Jakie ładne zdjęcia.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ładne zdjęcia!
    Zapraszam CAKEMONIKA ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Lovely outfit :)

    https://shizasblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Jak przeczytałam ten tekst miałam w głowie głos Dżoany Krupy haha :)
    Anglicyzmy stały się już chyba nieodłącznym elementem mowy potocznej. Ale wszystko ma swój umiar. Dopóki nie jest to nadużywane to w porządku, ale jak zacznie się wtrącanie angielskich słówek co drugie słowo, no to coś już jest nie tak. :/

    Zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Niestety to co piszesz jest coraz bardziej spotykane. Bardziej uważam, że to szpan, niż świetna znajomość angielskiego :) przykre, ale czy uda nam się to zatrzymać, nie sądzę :(

    http://livetourevel.blogspot.com/2017/08/witam-w-dzisiejszym-poscie-chciabym.html?m=1

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i obserwację, to daje mi motywację do dalszej pracy ♥

R I L S E E E © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka